måndag 28 september 2009

Vi har en debutvinnare i stallet.


Det blev en total utklassning i Barons lopp förra onsdagen. Utklassningen gjord av Baron. Med "många längder" vann han över sina konkurrenter på fina debuttiden 35,4. Strålande är ett alldeles utmärkt beskrivande adjektiv! Skötte sig bra gjorde han också, när han väl fått röra lite på sig. I stallet innan värmningen var det samma dryga tonåring som stod på gården för några veckor sen.
Jag fick med mig vårdarpriset hem, trots att jag för dagen inte sköter honom. Det var en fin liten glas... Ja, jag vet inte vad de heter eller hur jag ska beskriva det, så jag lägger in en bild senare på mitt allra första vårdarpris.

Boel och Jänta tränar bra här på hemmaplan, och senast igår (söndag) fick de vara med på Yrfs höstiga hoppkurs. Boel hoppade just inte mycket (hon är ju bara 3) och Jänta tyckte nog att det bitvis var alldeles för lågt, men en hoppkurs var det likaväl!
Än så länge har jag inte sett några bilder, men vi hade en anlitad fotograf i Lovisa, så jag hoppas att de dyker upp så småningom.

På torsdag ska här jobbas igen, och likaså på fredag. Jag har nämligen fått några dagar nu under oktober. Det har skett en del förändringar på Posten, vad jag har förstått, så nu har jag inte sovmorgon till 9 längre utan får stiga upp med övriga Malå och pallra mig till jobbet klockan 8. Fast det är inte världens undergång, jag får ju sluta tidigare!

Från jobb hoppar jag vidare till simningen, som ju nästan är som ett halvt arbete. Det mesta fungerar som det ska och nu på tisdag ska jag för första gången ha teknikgruppen för mig själv. Den gruppen är den mest "avancerade" jag haft hittills, de tävlar så smått i bröstsim och har börjat träna på rygg- och frisim. Det ska bli roligt att testa på en ny nivå och ännu mer spännande att se om jag har någon talang alls för att motivera ungdomarna.
Via simsällskapet har jag, förresten, fått en förfrågan om att följa med på en 2-dagarstävling i Skellefteå. Kul, tyckte jag, nu måste jag bara se efter i almanackan så att jag inte dubbelbokar mig.

Jag ska se till att lämna igen lite böcker nu innan bibblan stänger i 2 veckor, sen ska jag verkligen försöka sätta mig med foton. Sist men inte minst ska jag även stalla, för dagen har jag bara Jänta att motionera, och hon ska nog få gå lugnare den här veckan. Major äter som den häst han är och det blev kanske lite väl tufft förra veckan, trots att den norska stridsvagnen nog vägrar erkänna det.

Isabelle, Susanne och Sarah är nu nere på Kreta, men jag är inte avundsjuk. De missade ju den så omtalade första snön (som just så pass hann landa innan den försvann)... Och Agnes inflyttningsfest. Och jag kan nästan garantera att de saknar mig.

1 kommentar:

Nina sa...

Härligt härligt och jätteskoj med Baron!!!