tisdag 8 september 2009

Ett nervositetsmoment avklarat, ett återstår.

Ikväll är det dags. Premiären för en av de två nya simgrupperna. Den här kvällen är det teknikgruppen som ska plågas i bassängen, och det känns lite spännande på alla möjliga sätt och vis. För det första är barnen helt nya och för det andra så simmar de faktiskt. Det är inte många sådana jag fått handskas med tidigare. Turligt nog kommer Åsa, deras tidigare ledare, förbi och hon har lovat att hon ska agera bollplank efter simpasset så jag får utveckla eventuella idéer.

"Sim-barnen" har varit ovanligt svårkontaktade i år. Jag har ringt sen i början på förra veckan, men har fortfarande inte fått tag på alla. Jag vet inte riktigt vad folk gör på kvällarna längre, men inte är de då hemma.
Härligt nog har jag faktiskt blivit uppringd av några föräldrar, främst nya, som frågat om tider och nu har jag lyckats få ihop en Plaskis-grupp.

Igår, måndag alltså, blev det en roadtrip till Lycksele med Sarah. Jag skrev upp för BE (vilket gick bra) och Sarah drog en flirt på Expert. Vi frossade på Frasses och sedan bar det av hemåt igen. Det blev drygt 4-5 timmar jag var upptagen på det hållet, och det kändes inte ens jobbigt. Det är så lättsamt att köra bil, hoppas jag aldrig någonsin blir trött på det.

Imorgon var tanken att vi skulle in till Skellefteå med Furir, men vi får se vad som blir av den saken. Tydligen var det några vindrutetorkare som inte skötte sin uppgift som de skulle. Ett snabbjobb för Boel på hemmaplan är inplanerat, och det tror jag inte ändras. Jag ska nog dra det längs gamla Malåvägen för lite variation, det brukar den lilla uppskatta!

Såg Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl igår (på kanal 9), det var ett tag sen sist. Johnny och Orlando får ju alltid hjärtat att slå snabbare, men den här gången kände jag även ett visst band till Barbossa. Han har ju en sådan tilltalande personlighet! ;)

Jag får uppdatera om simmandet, ridandet, snabbjobbandet och pluggandet om någon dag då det finns mer att rapportera om. Håll tummarna för att barnen sköter sig på simningen och att Boel håller sig ovrickad och fräsh.

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till avklarat BE-prov! :)

Kram/Magda

Nina sa...

Grattis till BE, bra att ha med våra fyrbenta vänner!

den vackre sa...

TREAN ÄR IKVÄLL PÅ FEMMAN!!!