onsdag 2 september 2009

Dagens ungdomar är så kreativa!

Så här kan det gå om man skickar 3 ungdomar in i arbetslöshetens träsk. Ja, det är visserligen ett mästerverk som de säkert kan leva länge på, men om Sveriges regering inte gör något åt det här snarast kommer det att strömma in allt hånfullare, och aggressivare, videor på väldigt kort tid.

Det blev inget snabbjobb idag. De där timmerbilarna har tydligen börjat köra igen, och de vill man ju helst inte träffa på en smal väg (jag träffade de på en vändplan, det räckte även om Boel inte blev speciellt rädd). Så det blev en promenad och en kort barbackatur för Boels del. Tänka sig, kramar man lite i tyglarna och håller om ordentligt, då dyker det upp en lågform. Trevligt att det känns naturligt för henne att jobba så.
Planeringen blev alltså ruckad, och jag har väl ältat en eller två timmar åt det. Jag gillar när saker går enligt planen, och ogillar när de inte gör det. Logiskt, eller hur?!

Älvas inkörning är påbörjad, och idag fick hon gå mellan skaklarna och dra lite grann. Det är en sann avkomma till Jänta (och Bol Elden), så det blev inget liv av saken. Fast det märks att det är en tjej med åsikter, tålamodet tryter betydligt snabbare än vad Furirs eller Boels gjorde. Men då gäller det bara att avsluta i tid!

Simskolegrejen har spårat totalt. Jag trodde att det skulle bli massor i Plaskis-gruppen (det är alltså vattenvana), men där är det inte ens nog många för att det ska bli en grupp! Och det beror knappast på att det inte finns barn som vill vara med, det är nog snarare så att folk inte vet om det.
Jag fick en hel hög med nummer som jag kunde ringa, och dessa trodde jag alltså skulle vara i Plaskis. De visade sig istället vara redo för Sim 1:an, så nu har jag totalt 13 st i en av simgrupperna! För de som inte har handskats med barn i vatten så kan 13 låta lite, men så är fallet inte. 13 st busvilliga barn att hålla koll på är ungefär som 40 vuxna (gissningsvis) eller 2 hingstar att leda (det har jag erfarenhet av...). Inte lätt med andra ord!

Jag har hört rykten om en ny ridskolehäst så det kan nog bli ett besök på MRK imorgon.
Eventuellt kommer även en hästtandläkare till Malåtrakten, jag funderar på att få Jänta kollad. Boel tror jag får stå över. Hon känns väldigt fin för dagen, och åker ju regelbundet in till Skellefteå där det finns folk som kan raspa, så om det skulle vara något är det lika lätt, och förmodligen billigare, att kolla henne där.

Nu ska jag sätta mig ner och jobba lite med bilder. Det kan behövas, det var ett bra tag sen sist... Och jag har ett rejält lager, så jag lär inte bli klar i första taget.
Jag bifogar en bild från i lördags då Spring Kerstin intog Skelleftetravets bana.

3 kommentarer:

Nina sa...

Trevlig länk ang. arbetslöshet. Måste nog länka den oxo. *hi*hi*

ang. plaskis? Är det för små barn? typ mina? Om det är så, så har nog informationen blåst förbi, tror jag!

Berta sa...

Om du verkligen vill vara ett stöd för mig här i livet, en sådan som jag kan luta mig mot när o'boypaketet är tomt och brad pitt inte är på tv, då tycker jag att du ska hedra Berta i ett helt inlägg.

"Orginal- Kerstin" sa...

Va fin hon såg ut Kerstin.. Det gjorde kanske susen att slippa stå på banan och få "varva" ner.. inte lika "hett mellan öronen" :)