onsdag 5 november 2008

Rysligt spännande på lördag!

V75 med kallblodseliten i avdelning 5!
Med i startlistorna är följande (i ordning): Fakse, Bokli Eld, Lundås Emelie, Slettvoll Rambo, Moe Tor, Nordgubben, Mörtvedt Jerkeld, Lome Kongen, Järvsöfaks.

Jag skriker utöver mig av avund för Gävleborna! Så här på slutet av året när allt är mörkt och kallt och trist hade det varit verkligt upplyftande att se det här loppet live.
Naturligtvis hoppas jag på "mina" norrmän; Bokli Eld och Mörten, men det enda stoet får oxå en tumme upp. Järvsöfaks är ju en alltjämt strålande stjärna, men med det här motståndet...? Det blir lite tufft. Förutom mina favoriter så gick ju även Lome Kongen skitbra bakom Järvsöfaks i Umeå sist. Persson tycks ha fått snurr på honom till sist.
Men som sagt; mitt hjärta håller på Bokli Eld, Mörten eller Emelie!! I det här fallet struntar jag i hjärnans åsikt.

Annat intressant den dagen är Commander Crowes lopp. Han möter bl.a. Jaded, vilken jag gillar skarpt, men även stoet Passionate Kemp och läckre Adams Hall. Hm... Fuxen får det tufft, och jag kan inte hålla helt på honom när mitt hjärta slår lite för Jaded oxå.

Har snokat rätt på att Isabelle (i min klass) har en blogg, men efter en tids googlande får jag ge mig. Hon har nog hittat på ngt riktigt klurigt namn, med konstiga bokstäver i, för jag hittar den verkligen inte... Hm. Det blir till att förhöra henne imorgon.

Praktikplats måste jag oxå hinna fixa, innan måndag, då pappren ska vara inlämnade. Jag som börjat tänka på det där för säkert 8 veckor sen, vart tog all min drivkraft vägen? Iofs var det väl lite tur, nu när jag har kursen i Skellefteå kan jag inte åka vart som helst, men istället blev det ju fasligt tajt med tid...
Ska ringa runt bland veterinärer till att börja med, andrahandsvalet blir nog ksk ngn tidning, och det här ska finnas på pendelavstånd, alternativt i Umeå där jag förmodligen kan skaffa boende.
Suck, livet är tungt som student.

Inga kommentarer: