tisdag 25 november 2008

Det flyter på...

CSN-kortet är nog utan tvekan den mest geniala uppfinningen någonsin!!
Kikade runt lite på de nya rabatterna, och nu finns det bl.a. på spreadshirt. Funderar på att beställa en Furre-tröja därifrån, med bild på naturligtvis, så jag kan stoltsera runt på travbanorna till våren. Ja, egentligen borde jag kanske ha en Boel-tröja, men hon är ju än så länge inte lika framgångsrik, så då kör jag på det säkra kortet istället.

Läste i en artikel att en dansk veterinärstudent kommit fram till att chipmärkning är mer skonsamt än brännmärkning. Yey för det! Jänta är ju chippad (fast det har troligtvis hoppat runt lite grann, så om man inte skannar igenom hela henne lär man ju inte hitta det), och det ser så otroligt mkt snyggare ut än frysmärkningen. Hade inte Furre varit frysmärkt skulle han säkert kunna tas för en... kallblodsponny! ;)

Jag är så nöjd med skolan och skolveckan, iaf som det är idag. Idag gick allt hur bra som helst, och imorgon har vi ledigt. Eller ja, ledigt och ledigt. Tanken är att vi ska arbeta med våra projektarbeten, och jag måste erkänna att jag har en del kvar att göra. En del = skriva hela uppsatsen, men det kan ju inte vara alltför svårt, har ju allt material som behövs.
Det blir naturligtvis stallande, och så ska jag försöka sätta mig med fysik och matte... Får väl se hur det går med den saken.

Tittar lite grann på en ny travsida, guiden.se (nej, inte ny, men jag har nyss hittat dit). Finns massor med hingstfakta där, men inte ids de lägga upp om kallblod! Nej då, blodingar för hela slanten, totalt ointressant!
Tacka vet jag kallblodsavel.se, där har de nu startat igång ett forum, bra tycker jag! Iofs blir det ju lite "konkurrens" mellan den sidan och Sleipner, men förhoppningsvis kan den här nya sidan bli lite mer aktiv, det vore riktigt kul.

Inga kommentarer: