måndag 24 november 2008

B-tränaren bloggar.

Åkte in till Skellefteå idag och skrev upp, utan problem. Provet kändes relativt lätt, och för mödan fick vi ett diplom och papper som ska skickas in. För tro inte att det bara blev klart så där. Nej, nej, nu väntar ändringar och utgifter, men i slutet på januari får jag betala för licensen, och sen kan jag kalla mig själv för aktiv B-tränare... ;)
Vi som gått kursen samlade ihop adresser och telefonnummer så att vi ska kunna hålla lite koll på varandra, och peppa om det behövs. Jag själv ska nog köra över till Norsjö någon helg och hälsa på 2 av de nyblivna tränarna och en Nordiska Ridhästar-tjej med två kallisar. Det känns iaf kul att det går att hålla någon slags kontakt, om det skulle vara önskvärt.
Måste bara nämna att jag körde partybilen dit och tillbaka, och trots att den har betydligt sämre vinterdäck än minibussen var det värt besväret. Kände fest-stämning hela vägen hem... ;D

På torsdag hämtas Spring Kerstin i Skellefteå, och jag hoppas naturligtvis kunna följa med. Det ska bli jätteintressant att se henne, särskilt sen jag hittade en rapport om en unghästvisning där just en Spring Kerstin fått 80 poäng. Vilket pekar på att hon kan vara riktigt snygg!

Dagens I-landsproblem... Det finns inget balsam i hus 35. Vilket innebär att allt tvättning av hår är näst intill omöjligt för min del, om jag vill se vårdad ut i det dagen därpå. Idag har jag gått med mössa på hela dagen och hoppats att ingen ska ha anat orsaken, men imorgon har vi idrott, och då kan det bli struligt... Nej, jag måste lösa det här synnerligen bekymmersamma problemet på något klurigt sätt.

Järvsöfaks radar upp segrar och närmar sig Alm Svartens rekord, 3 segrar ifrån är han nu, såvitt jag vet.
Detta nämner jag enbart för att jag bestämt mig för att åka ner till Huddik Stallion till våren. Prio 1 är förstås Alm Viktor, men jag tänker allt slänga ett öga på storstjärnan och hans söner oxå. Av de är Hallsta Lotus först i kön, men sen måste jag få bedömma om Järvsöviking har "tendens till underhals" (ja just det! Titta bara på bilden, det är inte bara en tendens!) eller inte.
Ska även länka till en bild på en annan hingst, Ravn Jahn, som ska stå uppe i Piteå till våren (har redan hunnit anlända), tillsammans med Lykke Gutten, i Stall Yxbacka. Han kommer ur samma moderslinje som Jäntas far Kap Pil, tycker jag skulle vara helintressant på Boel. Synd bara att det blir så gammal stam på den påtänkta.

Nu ska jag försöka ta tag i duschningen, får väl försöka koka ihop något eget om det inte löser sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Kerstin är ingen tant heller, hon är döpt efter mig å ja är minsann ingen tant :) Det är jag å min kompis som fött upp Kerstin!
Vore kul om du har nå kort så jag kan ta mig en titt :)
Vad är tanken att hon ska få för "arbete" nu?
Mvh Kerstin
kerstin_midfelt@hotmail.com