fredag 7 november 2008

Battle between blondes.

Jag hittade till slut klasskompisens blogg, efter att vi talat klarspråk med varandra. Det är en kul grej med många intressanta, inspirerande och roande inlägg, ta er gärna en titt här!

Jag fortsatte sedan, lite nyfiken, erkänner jag, till Blondinbellas blogg, som jag hört en hel del om men som jag faktiskt inte orkat granska närmare. Av en annan klasskompis har jag fått höra att denna Blondinbella är en rätt patetisk figur med tråkiga, ngt blåsta inlägg och tankegångar.
Ett av de första inläggen jag hittade när jag gick in handlade om kvotering...
Hm, tänkte jag då, den här verkar ju inte alls dum. Skummade igenom en del andra inlägg, men fastnade inte riktigt för ngt. Kanske är det så att man ska känna personen och dela livsstilen för att ha nöje av vad h*n skriver?
Iaf så fann jag min egen blondins blogg 3vligare, Blondinbellas hemsida hamnar inte bland bokmärkena.

Blondinbellas fan tycks dessutom vara väldigt fästa vid sin förebild (?). Min blondin hade kommenterat bloggen och menat att det var ett tråkigt liv donnan hade, och då hade hon fått hatbrev tillbax! Uj, uj, uj, vad för människor blir så inspirerade av denna Bella?! De som har samma livsstil?

Jag själv kan inte relatera till bloggen. Shopping och resor och intervjuer och företag, lika gammal som mig, men på en helt annat planet. Alla inlägg verkar seriösa, vissa om viktigare problem, andra om vad för kläder som folk bär (?!). Nej, jag tycker den är lite udda.

Ska köra hem tidigare från Auswitch (stavning?), hade tänkt rida dressyr med både Furre och Jänta, den sistnämnda ska få gå mkt på volt för lösgöring. Furre ska jag traggla lite skolor och skänkelvikningar med, får se om jag kan få honom att vakna till.
Har bokat BMW:n ikväll för lite raggning i byn, hade tänkt plocka upp bl.a. Sarah, som var först med att anmäla sitt intresse, men då måste det väl planeras lite i tid, för Idol går ju tydligen ikväll... -.- Hur man nu kan prioritera en fin skinnklädd bil före det programmet?

Hade tänkt dra ner min lilla svarta råtta till ridklubben på lördag, men fick höra av Maja, stallets senaste skötar-tillskott, att det kostar 200:- att hyra ridhuset en timma!!! Mina ögon står ut lika mkt som Bukefalos-gubbens (ska se om jag kan få in den här på ngt sätt), och det känns inte alls lika lockande. Jag får återkomma med mer rapporter ur hästvärlden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det stavas AUSCHWITZ! How many times do I have to tell you!? Tack för gratisreklam, hehe