måndag 10 november 2008

Det börjar vankas jul, banne mig.

V65 ikväll på Umåker, Jalle startar i avdelning 3, lopp 5. Han möter lite för tufft motstånd, men man vet aldrig, hästen har mer fartresurser än han visat (har personlig erfarenhet av det), så han ksk kan plocka en peng.
I ett senare lopp startar Ulseröd Gustav, som är till salu för 60 lappar. Får se om han lever upp till det priset.

Skolan funkar bra, trist nog har vi två prov i veckan (inga lätta heller), men det är ju bara att kämpa på. Ska sätta mig ner med biologin en sista gång ikväll, fysiken vet jag inte när jag ska hinna plugga på, men det lär ju oxå lösa sig.
Onsdag har vi besök av 93orna, de ska kika på skolan och förbereda sig inför valet till våren. Jag har avsagt mig allt slags ansvar över att visa de vad vårat program går ut på, för jag kan ju inte vara oärlig och ljuga om hur bra vi har det... Samma sak händer torsdag kväll, då det är öppet hus och föräldrar och syskon kan komma och titta på hur vi har det. Usch, usch. Förra året skippade jag den kvällen, funderar på att göra det i år oxå, men då mår frånvaron sämre.

Nästa vecka har vi praktik, och jag ska vara i Malå, så det blir ju nästan som en lovvecka! Helt fantastiskt skönt! Synd att det fortfarande inte kommit ngn ordentlig snö, annars hade det ju varit en perfekt ridvecka.
Och, förresten, det är bara 6 veckor kvar till lovet!!!

Funderade lite över julen i år. Arne och Ruth åker bort, så det blir Magdatjo och jag som handskas med stallet. De åker den 13:e, vilket lämnar oss med 5 skoldagar innan det blir jullov och allt blir så mkt lättare. Jag tänker nog faktiskt hålla igång hela högen, även om det nästan är tradition att ställa av under jul. För ställer man inte av under jul så kan man ju göra det senare... Typ under den nattsvarta perioden i februari! Då skolan går tungt och tillgången till ljus är obefintligt. Skulle sitta väldigt bra, och jag skulle inte ha dåligt samvete över att de (läs: egentligen bara Boel) får stå en vecka eller två.
Nåja, sånt får tiden utvisa. Nu ska här stallas lite grann. SEN ska det pluggas.

1 kommentar:

Anonym sa...

tove jag kommer aldrig förlåta dig för att du sa att jag var PASSIVT LÖJLIG