måndag 18 januari 2010

Jag lunchar med Internet.

Vilken underbar dag på Posten! Hittills i alla fall...
Reklam fick vi visserligen, men då saknades det 2 lådor finställd post så jag var ute ca. 40 minuter tidigare. Det kan låta lite, men så är inte fallet när det gäller postutdelning.
Nu har jag tagit lunch i lugn och ro och har bara runt en timmas körning kvar. Underbart!

Simskolan börjar starta igång nu och en grupp är fixad och klar. Bara 2 to go... Jag har lyckats få lite genomströmning i år och hoppas att det blir lite fräschare och lättare nu. Jag har även några avhoppare i Teknik-gruppen (ja, ni vet, "de är ju i den åldern"...), så jag kanske inte behöver ha ångest inför, under och efter varje pass med dem.

Jag har uppdaterat mig själv på Studera.nu inför anmälan till Högskoleprovet och årets val till högskola/universitet. Igår ville jag bli veterinär, idag känns det bara flummigt och omotiverat och imorgon kan jag tänka mig att arkitekturen lockar igen. Så är läget idag, vilket knappast gör planeringen av framtiden lättare. Men saker och ting brukar lösa sig, kanske inte alltid till det allra bästa, men likväl löser de sig...

Hästarna tragglar på i snön. Boel gick ett grymt jobb i lördags där jag mest satt och åkte och hon sprang. Balansen är alltjämt lite dålig, hon lyckades t.ex. trampa av sig de krassliga bootsen, men det stämde betydligt bättre nu än tidigare. Jag tyngde henne lite fram, men det kan även vara så att kroppen hängde med bättre nu när hon fått ett ordentligt jobb i sig.
Jänta har jag testat rida på 3-delat och gouge-tygel ute. Som i ute på vägarna. Det kändes minst sagt spännande när vi började jogga fram, men hon skötte sig exemplariskt och kändes riktigt ridbar! Norska är ju i regel lite respektlös mot betten och stopporder, men i fredags hade vi inga problem med det. Gouge-tygeln gav den effekt jag ville, och Snurran gick efter uppvärmningen inte emot bettet i skritten längre. Ett steg framåt där... Nu hoppas jag bara det håller i sig!

Jag hittade ett par pelhamdeltan med tygelhakar på Tradera... Sådana där engelska, inte de vanliga knäpp-spännena. Klart man var tvungen att lämna ett bud. Får jag inte som jag vill blir det kanske till och med 2... ;)

Nu susade den andra postbilen med Gunilla vid ratten förbi, så nu är det nog dags att pallra sig iväg och fixa resten av körningen.

Inga kommentarer: