onsdag 27 januari 2010

En typ av dag som jag inte planerat för.

Ryktena om dåligt väder har gått här i början på veckan och idag small det. Blåst och rejält med snö och värre ska det tydligen bli?
Jag hade planerat in en Skellefteåresa men insåg rätt snabbt att det inte skulle gå vägen idag. Synd, jag hade tänkt lämna in en loksele, köpa nya skor och broddar åt Boel och lite kläder åt mig själv så här på min lediga dag, men lediga dagar lär det finnas fler av så i slutändan löser det sig nog.

Vad som däremot blir lite klurigare att lösa är motioneringen av hästarna. För det första måste man naturligtvis ta sig upp till stallet, så det gäller att pricka av då plogbilen varit där. För det andra så lär hästarna vara halvtokiga i eftermiddag då de fått stå inne under dagen. Jänta, som jag är mest orolig över, har lyckligtvis gått två dagar i rad och kommer nog inte att bli alltför odräglig. Boel, däremot... Om hon vilar idag blir det hennes 3:e vilodag, och så har hon dessutom stått inne istället för att ha gått ute i hagen. Hon är ju en väldigt snäll och väluppfostrad häst men kryper det i kroppen så gör det, oavsett vad huvudet säger.

Jag måste erkänna att jag inte gråter blod över att allt inte gick planenligt.
Igår fick jag hem Stig H Johanssons självbiografi Mitt Spår och efter de första kapitlena är jag fast. Till det så svängde jag förbi på Posten imorse och kunde hämta hem V75-guiden, sånt kan ju vara trevligt att bläddra i. Eventuellt tar jag en promenad och köper Ridsport special också... ;)
Nåja, poängen var i alla fall att jag har något att läsa. Jag har sudoku, Tradera, bloggen, bilder och en Polly-påse. En ganska trevlig ledig dag så långt!

Tradera har blivit ett bra ställe att hänga på, som sagt fick jag hem en bok igår (som jag köpt för 1 kr!). Idag fick jag en röd/svart förbygel i ett väldigt fint skick, så den kommer förhoppningsvis att se bra ut på Boel när hon ska starta.
Nu bevakar jag intensivt en auktion som går ut om ungefär 20 minuter. En bok. Igen.

Och appropå böcker. Efter ett oväntat men glädjande lönebesked beslöt jag mig för att lägga lite ut lite extra den här månaden på just böcker. Så första anhalten blev en hästbokshop, och där tog det stopp. Hihi!

Nu är simsäsongen igång igen och förra veckan hade jag Teknikgruppens första pass. Igår fick de komma och simma för andra gången och då hade vi livräddning på schemat. Något som de klarade galant. Däremot kände jag mig lite ringrostig när jag skulle förklara, men jag vet ju att skolan är duktig på att nöta sådant, så de lär få ordning på allt till slut.
Imorgon och på söndag har jag mina andra två grupper för första gången, och på den fronten börjar det kännas bra. Jag har börjat få lite genomströmning och en del har slutat, en del har fått flytta upp. Känns bra, som sagt! (om än lite jobbigt att åter igen ha 3 grupper, men det blir ju min sista termin, oavsett vad som händer, så...)

Framtiden är ett oskrivet blad som så många säger, och jag får ångest när jag ska diktera upp något. Flytta blir det ju, men skola eller jobb utomlands? Eller skola utomlands? Eller vad?
Det ska ju helst bli rätt, och det känns extra viktigt nu när jag hör att många hoppar av eller är på väg att hoppa av. Då står man mitt i ett läsår utan studier eller jobb eller just någonting, och där vill man nog inte hamna.

Det tog mig ungefär 20 minuter att skriva ihop det här (jag gör annat samtidigt...), så nu kan jag lämna det glada beskedet att jag vann auktionen. HAHA!

Jag återkommer ikväll, hade tänkt fota Boel i tävlingsutrustningen!

Inga kommentarer: