torsdag 18 juni 2009

Xtremt lite om hästarna.

J*vla facebook. Jag fattar ingenting av det. Trodde ju att jag skulle kunna vara smart och lite "inne" när jag skaffade mig en sån, men det fick jag slängt i mitt ansikte. Jag är inte smart och jag är långt ifrån inne. Hur orkar människor kommunicera med hjälp av facebook.com.f*ckingloosers.se?! Totalt ovärt.

Näe, istället för att sitta på den där mesiga sidan har jag ägnat mig åt att stalla, vila, läsa, städa, vila lite till, promenera, äta, sett film, vilat ännu mer... Intressesmurfarna noterar att vila är det näst viktigaste görat, just efter stallandet.
8 har jag varit uppe i stallet tre dagar i rad nu för utsläpp. Djuren har nämligen fått börja gå på grönbete. Eller iaf de djuren som inte väger x antal kilon för mycket. Till dessa överviktiga hör egentligen bara Boel. Den stackars lilla svarta får gå i en bantarhage och käka hö istället för att smaska på grönt gräs. Stackars, stackars, men rätt ska vara rätt. Ska hon komma sig ut på banorna i sommar så får gröngräset vänta tills hon har lite form.

Jag har lite olika alternativ när det kommer till midsommarafton. Den mest överskattade högtiden på det svenska året, om man frågar Sarah och Agnes. Hade det inte varit för Midnattstravet hade jag sällat mig till den åsikten, å andra sidan går det ju på midsommardagen.
Vad jag ska göra midsommarafton är alltså än så länge ett mysterium, ett problem att lösa. Kanske skulle man ta fram matteböckerna och göra en kalkyl och lite sinuskurvor för att beräkna den globala maximipunkten för lycka? Eller bara sitta hemma och vila lite till? Har ju lyckats skada knät (igen), så häftiga rörelser eller alltför långa stunder av stillasittande är (nästan) no-nos. Tro inte att det blir lättare av att tänka på saken, jag får bara mer beslutsångest.

HERREGUD!!! Min lillasyster är uppe i hela 103 blogginlägg! Tävlingsmänniskan (eller "detet", som Freud skulle säga) sätter press på mitt stackars jag ("jaget", fortfarande Freud) medan min kloka sida säger "nej, nej, Tove, du är en mogen människa, det gör inget om hon har fler inlägg än dig" ("överjaget", Freud är en klok människa). Men den kloka sidan har fel, det gör visst något!
Turligt nog så har jag kommit upp i hela 186 inlägg (Sverige skakar), lillasyster får alltså ligga i om hon ska hinna ikapp.

Sarah krävde via en kommentar en massa skrivande om henne, så här kommer det...
Vad f*n gjorde ni i måndags?! Vavava?! Jag vet allt att ni satt och såg Mean Girls, min älsklinsfilm! Hörde ni av er kanske? Nej! Svikare, loooooosers, hjärtekrossare!!!

Nej, jag får allt inse att det enda Sarah och jag (och alla andra pendlare för den delen) hade gemensamt var det naturvetenskapliga programmet i Arvidsjaur. En underbar tid är över.
De enda som går att lita på är Springlidenborna. Istället för att sitta och konspirera om hur de ska förstöra min självkänsla dyker de upp i Ytterberg. Den ena för att klappa min häst, den andra för att sommarjobba hos de vettiga människorna som bor i centrum i ett rött hus med vita knutar.

Jag lovar, det ska komma upp bilder... När jag orkar ta mig tid.

Tillägg: Upptäckte just att min lillasyster länkat till min blogg. Jaha. Det kallas inaktiv press, utförs vanligen av just 14-åriga småtjejer när de vill få sin vilja igenom på ett diskret sätt. Ja, självklart faller jag för det och länkar tillbaka.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Facebook är INTE komplicerat! Är superenkelt ju ;)

sars sa...

TOVE FÖR HELVETE! DU ÄR DEN BÄSTA JAG VET MEN VI TRODDE DU VAR MED DINA ANDRA JAG, DU VET MACKORNA PÅ FYRA BEN!