måndag 22 juni 2009

Det blev en quickie.

Så där ja, då var första jobbardagen avklarad. Mitt sommarlov blev kort och regnigt, nu börjar stek-vädret och långa dagar inomhus... Naturligtvis. Livet är inte mer rättvist än så.
Det blev en rätt lång dag på Posten, det var rätt mycket att lära in, och det är väl för tur att nästa vecka oxå är inskolning, annars hade det mycket väl kunnat gå på tok under den riktiga perioden. Jag ska ju nämligen inte bara vikariera för en, nej, jag är inhoppare för 2 stycken! I samband med att en anställd går i pension har de dragit ner en tjänst och nu sköts distrikten (alltså inom Malå) av en enda person.
Visst är det nu jag ska skylla på den dåliga ekonomin?

På kvällen joggade jag iväg med Boel till grusgropen. Eller rättare sagt; hon joggade och jag satt och stekte i vagnen. Magda och Kerstin hade tydligen blivit attackerade av bremsar och diverse otyg uppe i berget, men jag och min svarta springare slapp nog det värsta. Det var inte speciellt mycket alls, men likväl önskar jag att det vore tillåtet att bespruta i Sverige. Åh, vad mycket plåga vi skulle undvika!

Jag tror lillebror kavat just kom tillbaka från sin fotbollsmatch = jag kommer bli utkörd från datorn. Får knappa snabbt för att hinna skriva klart...

Morden i Midsomer ikväll! Sommartradition sen jag vet inte hur länge tillbaka!
Snälla, ge mig en lakritsglass. Och Isabelle utnyttjade min godtrogenhet och lurade in mig på MSN och facebook. Usch åt allt sånt. Min lillasyster vill att jag ska köra upp till PDOL, undra vad hon och hennes kompisar ska göra där?! Inte blir det någon alkohol, inte om jag följer med!
Första körpasset på fredag är framflyttat till 11.30. Skönt, då slipper jag och ponnyn åka skjukt tidigt.

För dagen hinner jag nog inte mer. Nästa gång blir det bilder, gott och blandat från det jag missat dokumentera här tidigare.

Inga kommentarer: