söndag 21 juni 2009

Midnattstravet - lite av en besvikelse...

Midnattstravet som jag trodde skulle bli en helt underbar kväll blev en enda lång plåga som dessutom slutade med en diskning för våran tävlingspåny. Midsommardagen var inte alls varm, och själv hade jag ont i knä och huvud. Väntan blev väldigt lång den här lördagen, vi var på travet mellan halv sex och halv ett... Slitsamt om man inte är helt på topp.
Furir värmde fantastiskt, i båda värmningarna, och allt började bra även i loppet. Eller ja. Han följde inte med bilen, men det må vara, det var ju första gången i autostart för honom, vi hann inte ens med en provstart. Anledningen till varför vi missade provstarten var väl delvis för att vi var sent ute, men även för att vi inte fick ut någon bricka, då denna var upptagen av ponnierna. Något att tänka på för travsällskapet nästa gång.
Hur som helst gick loppet okej första 500, sen började det hacka lite grann. Furre låg sist bland de sista och på upploppet försökte kusken ta sig fram för en peng, chanskörde lite grann, men då kom galoppen. Trist, helt klart.
Till nästa start (troligtvis 1 juli) väntar kusk- och bettbyte, får se om det ger några ändringar.

Boel gick ett snabbjobb innan vi åkte till Skellefteå, det går nu stadigt i 2 min-tempo bort och i 50-tempo hem, vilket ju känns helt okej. Hon ska få sig ett snabbjobb till innan körkurs-helgen, då hon ska ta det lugnt, sen funderar jag på att ändra träningsupplägget lite grann. Kanske ta bort snabbjobben 2 veckor och köra längre turer, typ bort till grusgropen, istället. Jag får se hur det blir.

Inför körkursen i Villvattnet är transport fixad, och jag ska ringa i eftermiddag om en vagn. Det är två ekipage från Nordiska Ridhästar som ska dit med just shetlandsponnier, och stämmer bara storlekar och tider ska vi nog kunna låna av dem.

Till veckan börjar jobbet på Posten, så nu ska jag passa på och gå ut i solen och njuta av mina sista sommarlovsdagar.
Just ja, bifogar en bild på Eld Kevin från V75 förra lördagen efter att ha granskat bilderna och insett att det är en rätt så grann kille, precis som storebrorsan.

Inga kommentarer: