måndag 1 juni 2009

En liten fågel viskade i mitt öra...

Ja, alla som är intresserade av Elitloppet vet ju hur det gick, så jag tänker inte säga mycket om det. Tycker Jaded var heroisk, och Torvald Palema ska väl ha en applåd han med, även om jag tycker att han inte borde ha startat. Han och Sahara Dynamite såg knackiga ut, och då det är så fina hästar, som säkert kan tjäna in mer pengar, tycker jag det är en stor risk att starta i så hårda lopp. Men jag är ingen expert.
Skönt iaf för Åke Svanstedt, förstår att det är en höjdare för honom!

Men! Nu var det något annat jag ville nämna. Jag har nämligen hört att Sundons Gift kanske ska starta i Norrbottens Stora Pris uppe på Peabtravet!!! Jag har inte fått det bekräftat, men åh så coolt det hade varit att se honom!!!
Enda problemet är att jag tar studenten dagen innan... Jävla student, den förstör f*n allt. Hade jag inte betalat 600 för studentmössan hade jag skitit fullständigt i det.
Nåja, det ska nog lösa sig på något vis. Ska flörta med pappa om jag kanske får låna bilen, och så får jag väl se till att hålla igen på alkoholen. Eller åka buss förstås. Eller leta någon som ska upp dit (såg just att bussarna inte går vänligt).
Jävla skit. Men om Sundons Gift ska dit, då ska jag med det, banne mig.

Och just det ja. På lördag kväll, efter V75 alltså, är det ju faktiskt fetparty där. Spara på alkoholen tills dess istället, kanske? Bara skaffa boende, så är ju allt bra.

Inga kommentarer: