söndag 7 juni 2009

En trött bloggare på söndag eftermiddag.

Helgen så långt:

Skellefteå på lördagen. Där kikade jag på hopptävlingarna på Kågedalens Ryttarförening och stannade en liten stund hos Jan Åberg/Stall Bodbäck för att se nytillskotten. Det blev en hel del fotande, med godkänt resultat, och det var inspirerande att se fina ekipage och banor. Nu har jag iofs ingen häst att göra sånt med än, men markarbete funkar ju på Furre, och det får väl duga.
Jonas Jo visade sig vara en fin-fin hoppare, han fixade båda 90-klasserna felfritt och hade inga problem med höjderna.
Eldmöy har, hör och häpna, lämnat ett stoföl med bläs! Efter Järvsöfaks... Och jag förstår att det hörs alldeles för otroligt för att vara sant, därför ska jag lägga upp en bild på den jättesöta lilla tjejen senare. Bodbäcksevas avkomma efter Järvsöviking var oxå riktigt fin, större än Eldmöys, och inte med den underhals som Vikingen visade upp på hingstpremieringen.

Väl hemma i Malå igen blev det lite mat och sen sömn i 2 timmar. Därefter bar det av till Sorsele. Fy vad trött jag var då, men rätt bra höll jag ju igång ändå och jag varken somnade vid ratten eller körde på några vilda djur, så jag är rätt nöjd med mig själv. Försökte sova lite i bilen borta vid Talludden, men det gick sådär.
Hemma vid halv 3, alla krafter gick sedan åt att sova fram till halv 8. Halv 9 befann jag mig nere på kommunen, därifrån gick det vidare till Adaks skola, där byborna fick lämna in förtidsröster mellan 10 och 12. Det var en lugn tillställning och med den brist på sömn jag har just nu är jag glad över att jag inte blev tilldelad en besvärligare plats.

Nu ska jag försöka sova någon timma, hinna upp till stallet en sväng och klockan 8 ska jag vara tillbaka på kommunhuset för rösträkning. Lättförtjänta pengar, men människorna som kallar sig mina vänner kan fetglömma att jag kör dem under liknande omständigheter igen.

På måndag ska jag vara bekväm och skicka upp min lillasyster till Ytterberg. Själv ska jag städa, städa, städa, tvätta och försöka ta tag i Yrf:s aktiviteter. Tanken är även att jag ska på ett "pyjamas-party" (!?) i Arvidsjaur på kvällen, men just nu lockar det inte alls.
Sedan väntar en ledig tisdag, en bal på onsdag, en födelsedag på torsdag, en student på fredag och en V75-dag på lördag. Fullt upp, med andra ord!

Inga kommentarer: