tisdag 16 juni 2009

Studenten var inget speciellt.

Kanske dags att uppdatera igen.
Balen, födelsedagen, studenten och V75-dagen är avklarade! Furirs start på min studentdag slutade i en diskning, så där missade jag ingenting... Jag har även hunnit iväg på utbildning i Lycksele, inför mitt sommarvikariat på Posten.

Studenten var en klart överskattad dag. Tur att man fick massor av fika och godis som plåster på såren. Jag själv var skötsam, men resten av gänget var ute, och inte vet jag om de var helt överlyckliga när de kom tillbax. På lördag morgon tog jag Gröna Faran och så bar det av upp till Boden för lite V75.
Vädret var halvbra, men moln funkar så länge det inte öser ur de, så det blev en del fina kort och en hel del trevlig spänning. Sundons Gift var kanonfin och det var (för en gångs skull) lite roligt att se ett storlopp med varmblod. Vann gjorde Åke Svanstedt med Global Glide och de två fick ta emot mycket applåder från publiken. Ekipaget från Australien (Nya Zealand) tog sin första peng med sin 5:e plats.
Kallblodsloppet var förstås ännu mer spännande. Vann gjorde Odin Tabac, följd av Håkon Jo, Slettvoll Rambo och Aldermarin. Eld Kevin tog sista pengplatsen efter Sundbo Kravall och en finländska vid namn Pikku Rilla. Odin Tabac var fruktansvärt bildskön, men måste lägga ett fint ord för Slettvoll Rambo oxå. Mycket hovskägg och man, men väldigt nätt och snygg i typen. Sundbo Kravall är nog den fulaste godkända hingst jag sett, grov och osmidig.

Igår, måndag alltså, fick jag låna en fin, fin Audi från Statoil och köra iväg till Posten i Lycksele. Utbildningen tog dryga tre timmar, men då är fikapauser och en del småprat inräknat. Det var lite annorlunda från det jag tänkt mig, mycket mer komplicerat och mer arbete som krävdes, men jag är ju timavlönad, så...
Jag börjar inskolningen den 24 juni, hoppar över fredagen (då det är körkurs i Villvattnet) och går sedan veckan därpå. Därefter blir det jobb "på riktigt" hela juli, eventuellt någon vecka i augusti.

Midsommar blir inget partytillfälle för mig. Istället gäller Midnattstravet i Skellefteå, där Furir ska starta... i lopp 13... Det är väl runt halv 1 på natten. Kul. Förhoppningsvis blir det bra väder, isf kan det bli en trevlig kväll ändå.

Ska rota fram lite bilder från den senaste veckan, får återkomma med dem.

Inga kommentarer: