måndag 2 februari 2009

Jag skulle vilja fynda ett fint sto...

Hmm?? Vad är detta?

En dräktig Aspe Ann är till salu, pappan är Pelle Babs. Det stoet hade inte varit fel att ha i avelsboxen, oh no! Synd att man inte har nog många slantar för sånt. När jag blir äldre och rikare, ja då blir det andra bullar!

Idag spenderade jag större delen av dagen i Lycksele med de två långa vännerna och Isabelle. Det var skönt att slippa skolan, och ännu skönare att ha en orsak till det. Vi hade bara två patetiska lektioner idag, så det kändes inte som att man hamnar efter i arbetet heller. Perfekt fotoväder, men attans så kallt det var, så vi höll oss mest inne i bilen, men kikade även in på Tannbergsskolan, Frasses och ngt café.

Imorgon startar Ima Comet (Ytterbergshäst) i Umeå, och här hålls alla tummar och tår. De fick det trista startspåret 12, men man vet aldrig, trav är trav och då kan allt hända! Breeders Crown-tvån Clear Sign från Boden årsdebuterar. Kallblod som jag på ett eller annat vis känner till är Bångsta Gulla (från nordiska ridhästar), William Express och Spjutsporren (Östersundsbornas). De två förstnämnda startar i samma lopp, man får hoppas på det bästa för båda två.
På onsdagen startar Jalle, och även där får man hoppas på det bästa.

På onsdag ska jag själv hålla ett argumenterande tal om euron och övertyga alla mina naturvetarkompisar att det är den enda rätta valutan! Jag misstänker att regeringen kanske skickar ut sina specialtrupper för att hindra mig; min förmåga att övertyga människor överstiger ju till och med en politikers. Och då är ju risken stor att svenska folket stormar riksdagen och kräver omedelbara aktioner, vilket de ju knappast är kapabla till.
Nej, jag bara skojjas. De stora partierna är för euron, så risken är nog snarare att de skickar extramaterial åt mig.

Farmbaron är min egna Bokli Balder! Stor, snygg och showig! Jodå, oftast är han en gris, men efter våran skrittur i söndags är jag ändå lite charmad. Det är en fin häst, och han kan säkert bli ännu trevligare när han mognar och skärper upp sig. Det kan bli en rolig sommar...! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var hittade du den där bilden???? Jag har stirrat mig tokig på den!

//Magdatjo

Anonym sa...

Kul bild, kan sätta lite griller i huvé, men snyggt gjort!
/Nina