tisdag 10 februari 2009

Svenska kallblodseliten ute på banorna.

Jahaja, då har man blivit anklagad för att vara en tråkmåns. Lyckligtvis har åklagaren i fråga avlidit på grund av en sockerbit, så jag slipper en omständig rättegång. Åklagaren var nog en produkt av ett överarbetat psyke, förmodligen den andra halvan av en personlighetsklyvning, för jag har sett en mycket misstänkt person ströva omkring här i Arvidsjaur under dagen. Jag är övertygad om att det är ur denna person denna ogrundade anklagelse kommer ifrån, om än från en omedveten, schizofren del av hjärnan. Personen har här i bloggen påstått sig vara snygg, men som alla säkert vet är schizofrena människor synnerligen verklighetsfrånvarande...

(Verklighetsfrånvarande = 62% likhet med "nyliberal")

En håltimma på 1 h 45 min sträcker ut sig framför mig, sen ska det bussas hem och så järnet upp till stallet. Om jag kommer ihåg rätt har jag 3 hästar att motionera ikväll, så det blir inte mycket tid över till att förbereda sig för talet på svenskan eller provet i kemi, men med min icke-existerande disciplin för skolarbete skulle det nog hur som helst inte ha blivit av.

Bodbäcksjarlen, eller Jalle som är ett något mer passande namn, spurtade in som 2:a förra veckan och tydligen hade det bara behövts 5 meter till för en seger. Synd att upploppet inte är långt nog. Jalle hade tydligen gått i 27-tempo ute i spåren sista 500, så det är ju bara att hålla tummarna för nästa sväng som blir i Umeå den 15 februari. Tyvärr fick han ett otrevligt spår och en ny kusk så förhoppningarna är inte alltför stora.

Järvsöfaks ska starta på Gävle dagen efteråt och i startfältet återfinner man även Aldermarin, Pave Sterk, Wikvinn (ny avelshingst på Bonäsets Stuteri) och Nordgubben. Och några fler naturligtvis. Jag håller tummarna för Aldermarin, men vi får väl se...

Nya planer har kommits på efter lite brainstorming i bilen hem från Arvidsjaur igår. Australien! Agnes och Isabelle är de andra två motorerna i frågan och det har redan börjat kollas om kostnader, alternativ om boende och arbete och diverse annat. Jag har läst lite resedagböcker och artiklar och det verkar ju faktiskt helt okej. Australien är enligt mig ett av de mer intressanta länderna i världen, och även om det nu skulle bli en arbetssemester kan man säkert få kika på en del sevärdheter på fritiden.

Nej, nu ville visst Isabelle ha datorn för att skriva sina engelska-glosor. Att hon ens vågar tro att hennes skolarbete är viktigare än mitt skrivande är ytterst oroväckande, jag tror det är dags för lite hormonpreparering för hennes hjärna. Trots det tänker jag släppa ifrån mig datorn, en annan har ett kemiprov att tänka på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

1. Australien verkar inte "helt okej", det ÄGER.
2. mina behov är viktigare än dina behov.
3. sluta använda så jävla svåra ord, jobbigt att kolla ordlistan.

Anonym sa...

Gissa vad jag har gjort tove???