onsdag 11 februari 2009

Cynikern har talat.

YES!!! Tittade just in på mitt konto för att betala lite räkningar och yey (!), jag har mer pengar än vad budgeten sa att jag skulle ha! Beror nog främst på att jag fått lite slantar från Simsällskapet, men jag tror nästan att mitt sinne för sparande också satt sina spår (eller hur var det nu?)... Denna överraskning har lett till en omätlig lycka, så jag drar därför den logiska slutsatsen att pengar gör en lycklig.

Hade tänkt sympati-titta på Top Model ikväll så att Sarah inte behöver känna sig som den enda 18-åriga fjortisen, men då min TV inte har 3:an (undra varför, jag har alla andra kanaler...) och den andra TVn var upptagen fick det vara. Istället blir det datorn, kemipluggande och kanske lite sortering av sånt som jag laglydigt betalat och hämtat från nätet.

Tidigare ikväll stallade jag och tog en riktig nostalgitur med Boel, Magda och Kerstin. Visserligen ligger dessa tanter inte på samma nivå som våra tidigare, men tanter är de likaväl! Boel skötte sig förstås bra (har hon någonsin gjort annat?), hoppade till några gånger men höll mig på rygge och sig själv på benen. Jag förundras smått över hennes trav. Hon har lite problem med att hålla koll på benen i övergångarna men väl i trav har hon inga som helst problem med balunsen. Långstegad är hon oxå, den lilla råttan...

Bloggarna sprider sig över landet... Det är som ett obotligt virus och jag vill varna alla som funderat på att börja blogga. Gör det inte! Förutom att det är ohälsosamt för en själv är det skadligt för alla som läser, framför allt de stackarna som måste läsa bloggar skrivna på inkorrekt svenska. Eller än värre; de som måste läsa om författarens liv och hans/hennes känslor! Värre tortyr existerar inte! Så gör er själva och era medmänniskor en tjänst, blogga inte!

"The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it." - George Bernard Shaw

1 kommentar:

Anonym sa...

jag håller med. Blog är ett gift värre än cyklon B