måndag 29 december 2008

Pengar kan då i alla fall få en på gott humör!

Julen är nog en av de trevligare högtiderna. Först slösar man bort alla sina pengar på julklappar, och sen, efteråt, får man tillbaka allt i form av "klappar". Utbyte av värdesaker, helt enkelt, antingen i form av pengar eller i paket, hårda som mjuka.

Nu har jag suttit och nött igenom bilder från i våras, och sommarbilderna, naturligtvis. Ja, nog längtar man dit... Jag kom även på mig själv att längta tills tävlingssäsongen börjar. För Boel lär den ju inte dra igång förrän till sommaren, men Furir ska, enligt planen, börja starta i slutet på mars. Typ. I höstas var min högsta önskan att allt skulle vara över, men nu ljuder ett annat ljud i skällan. Jag saknar putsningen och packningen kvällen före, allt action inne på travbanan och förstås Furres tävlings-jag, som kan vara betydligt charmigare än hans hemma-jag.

Mitt intresse för trav har fått ligga på hyllan ett tag, nu när motionerandet av hästarna tagit upp så mycket tid har jag själv inte orkat engagera mig i att kolla startlistor och resultat, eller ens läsa nyheterna på travnet. Till och med kallblodsaveln har fått stå över analyserna. Tills nu i alla fall. Har börjat kolla upp hingstarna och vart de ska stå inför 2009, och där finns en hel del att fundera över.
Första stoppet var Stuteri Tabacs hemsida, där de börjat göra om lite grann, och där det faktiskt står 3 Elding-fria hingstar nu. Min första reaktion var på Brännapål, som faktiskt är riktigt, riktigt snygg! Jag har väl ratat honom lite grann tidigare, eftersom han tydligen ska dela vinnarskallen, eller snarare bristen på vinnarskalle, med sin mor Bränna Kajsa. Nu såg jag uppställningsbilden på honom, och tappade hakan. Efter att jag plockat upp den var jag tvungen att titta på alla tidigare bilder jag sett på honom, och inte på någon syns det hur snygg i kroppen han är! Näe, jag får allt tänka om...

Jag har även kikat på den nykorade Bork Odin, och nog är den hingsten också läcker. Jag återkommer med länk till hemsidan och annonsen på honom.

Imorgon är det nyårsafton. Igen.
Tänka sig, man blir faktiskt bara äldre och äldre.
Jag kommer att befinna mig hos min kompis Susanne, där det bjuds på god mat och nöje (i vilken form detta nöje är har jag inte klart för mig än). Min far blir nog glad att ha ut mig ur huset, tydligen var han bortbjuden, och då vill man ju inte lämna en 18-åring ensam... Ni vet, om hon skulle behöva en godnatt-saga eller hjälp med att borsta tänderna.

Nu har "The curious case of benjamin button" haft premiär där borta på andra sidan Atlanten, och nu hoppas jag att den kommer över hit snart. Skellefteå har inte uppe den på sitt program än, och det lär väl dröja ett tag, men sen... Ja, då blir det bio!

Ikväll ska jag börja läsa "Spelet" av Neil Strauss: "en inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap". Och då är det inte de kvinnliga raggningsexperternas sällskap... Nej, något sådant kan bara män komma på. Jag har hört diverse otrevliga saker om den här boken, och det finns nog en stor risk för att jag blir feminist efter att ha läst den. Tydligen, och det kan jag mycket väl tänka mig också, ska den vara rätt nedvärderande, och förolämpande, mot oss "kvinnfolk". Synd att det inte finns någon motsvarighet för kvinnor.
Rapport kommer naturligtvis avläggas, förbered er på ett långt, irriterat och mångordigt inlägg.

"There are, it has been said, two types of people in the world. There are those who, when presented with a glass that is exactly half full, say: this glass is half full. And then there are those who say: this glass is half empty. The world belongs, however, to those who can look on the glass and say: what's up with the glass? Excuse me? Excuse me? This is my glass? I don't think so. My glass was full! And it was a bigger glass!" - Terry Pratchett

Inga kommentarer: