fredag 12 december 2008

Draget i bilen skulle ha funnits på Idol-finalen istället.

Förra inlägget var ett jubileumsinlägg, jag har nu skrivit 100 inlägg på bloggen! 101 med det här.

Jag missade trist nog bussen imorse, och kunde därför varken se Lucian på skolan (som tydligen hade varit både bra och patetisk) eller göra ett VG-prov som jag planerat in på eftermiddagen. Eller fråga Lars-Håkan om lite kemigrejor inför kemiprovet på måndag.
Jag ägnade istället dagen åt att vila, läsa, försöka hitta ny musik och nya filmer, promenera och sedan stalla.

Jänta fick först följa Magda/Kerstin och Maja/Birk ner till vändplanen i berget, sedan ägnade vi oss åt lite produktiv pulsning på ängarna. Det var behövligt, Jänta var alldeles pigg och knorrig. I början. När vi kom in var hon nöjd och glad, och tyckte nog att det varit värt det.
Furir fick också pulsa, men trots att jag travade och galoppera drygt 30 minuter i sträck fick jag inte upp något värre flås på honom, bara under de små galoppbitarna. Fast nog tror jag han blev lite trött ändå, han försökte sakta av ibland, och när vi kom in var han faktiskt lite skummig mellan bakbenen (ett bra tecken!).
Boel körde jag med loksele och järnvagn upp till andra vändplanen i berget, vilket är ungefär 5,5 km fram och tillbaka. Lyckligtvis hade ingen hunnit ploga än, så den lilla svarta fick upp flåset riktigt bra. Tyvärr är det väl inget jättebra tecken, att hon blir flåsig av det arbetet alltså, men vi jobbar på saken. Imorgon ska vi ut till soptippen och jobba med lite lättare utrustning, men kanske i lite högre tempo.

Senare på kvällen fick jag låna BMW:n när jag körde över till Sarah för att se Idol-finalen. Pausen ägnades åt att cruisa runt i byn, och efteråt, när jag lämnat av Isabelle, tränade jag lite sladdning. Jag har förhört pappa om lite trix sen sist jag körde, så idag gick det faktiskt riktigt bra. Jag kände mig rätt elit, och vågade mig till och med in på Malåborg för lite bus där. Nyttigt!

Idol-finalen var ingen hit, måste jag säga. Jag är i för sig inget fan av idol, men finalen tycker man ju ska kunna roa alla. Men nej, istället väljer man den tråååkigaste, seeegaste vinnarlåten, stoppar in ett tenor-pojkband som underhållning och viker av från den röda tråden med människor som Gynning och de tidigare Idol-deltagarna? Helt obegripligt för mig. Att Jihde sedan suger på att skrika och peppa publiken (ja, fast Johan Palm var ju inte mycket bättre, märkte ni det?) gör ju inte saken bättre. Det enda intressanta var väl Kevins seger-hopp ute på platån. Och jag får väl ta och ge pluspoäng för att finalisterna fick sjunga sina "rock-låtar".
Till nästa år: MER DRAG!!!

Imorgon blir det stallet på förmiddagen, sitta i kassan på stallets Luciashow från halv tre till...? Till pausen, var det sagt, vilket borde vara vid 4. Sedan är det järnet till Luciacupen i idrottshallen, innebandy för de som inte vet, och så kvällsfodring vid 8-9. Kanske inte så lyckat att lägga stallets Luciashow och Luciacupen samtidigt? Även om det är olika intresseområden.
Förhoppningsvis hinner jag fota uppe i stallet (hade tänkt låta Baron showa lite), på Luciashowen OCH innebandyn. Tvivlar på att det går att lägga upp på bilddagboken (eftersom att vårat internet är så fruktansvärt segt), men man kan ju alltid hoppas.

Inga kommentarer: