torsdag 11 december 2008

Onödigt vetande klockan 12 på natten.

Jag sitter här och plågar mig själv genom en rent ut sagt äcklig film. Raice your voice med Hillary Snuff... -.- Varför? Enbart för att Three Days Grace var med i början, och för att jag innerligt hoppas att de ska dyka upp på fler ställen i filmen. Hittills ser det inte så ljust ut, så jag försöker skutta lite grann för att hitta rätt. Ingenting än... *suck*

Jalle startade ikväll och kom in på sista peng-platsen, från 2 tillägg med bästa tiden. Nåja, bättre än ingenting. Jessica Lindgren, som har "min" Bodbäcksjill, vann med ett av sina ston, Elnetta, i ett annat lopp. Kul med Skelleftebor! Köttbullen Face The Evil fixade oxå en seger, och jag lovar, den hästen ser faktiskt ut som en köttbulle. Eller snarare två köttbullar med någon slags korv emellan.

Jag var ute med Snurran och Boel samtidigt ikväll, med Boel på släp pulsade jag och tant Brun runt på ängarna i snön, och det gick faktiskt riktigt bra. Tills Boel blev överambitös och Jänta trött och arg. Inte ofta man ser Boel uttrycka 2-årstokigheter, men det gjorde hon, galopperade runt oss och retade förmodligen gallfeber på Jänta. Jobba fick de iaf göra.
Imorgon fortsätter snöpulsandet för Snurran, medan Boel ska få dra ur sig i vagn.

Stallägaren är borta, och Baron ska sättas igång den 15:e, så nu blir det fullt ös i stallet vill jag lova. Ingen vila här inte. Därför har jag döpt hästarna till siffror och gjort upp ett genialt schema. Jag känner mig som Christina Yang i Grey's Anatomy, fast jag är naturligtvis värre. Att döpa hästar till siffror är mycket mer harcore än att döpa människor till sånt. Lite House-stil är det väl också, va? Hur som helst är schemat verkligen genialt, och jag hoppas kunna ha annan fritid än hästarna under lovet också, tack vare det.

Imorgon ska vi få se Lucia-föreställning på morgonen. Sarah pratar fortfarande om förra året, då vi var de enda ur våran klass som var där, och jag får hålla med om att det var smått fantastiskt. De var riktigt, riktigt duktiga. Förhoppningsvis blir det lika bra i år. Då skulle det ju faktiskt vara kul att bli "lussad" för.

Skolan är så gott som över, vi har något Kemiprov kvar, och för min del väntar ett book talk i engelska på tisdag, vilket egentligen är mer ett nöje än en prövning, särskilt nu när jag är så nöjd med boken jag valde (nämnt den tidigare, av Terry Pratchett). Vi skulle även lämna in en svenska-uppgift, men det känns också ganska lugnt, sånt brukar jag kunna knåda ihop ganska snabbt. Efter lovet har vi lite mer, då ska vi lämna in PA-rapporten (projektarbete), hemprov i biologi och ett hemprov i fysik. Plus att vi har nationella i matte (usch!).
Nåja, sånt har jag väl överlevt tidigare.

Jag insåg för någon dag sedan att bussresorna inte längre är dryga som långfil. Nej, ta till exempel en måndag (en dag jag oftast inte far till stallet), då är bussresan till skolan en av höjdpunkterna under dagen (patetiskt, eller hur?!). Kliva på bussen i mörkret där kring kvart i sju, och sedan försöka somna fram till Lainejaur, sen totalt mörker tills jag vaknar vid busschaufförsbytet, och sedan totalt mörker till korsningen in till skolan. Det är däremot ingen höjdpunkt, att vakna vid skolan alltså. Nej, då stapplar man ut i äcklig kyla och försöker hitta vägen till matsalen utan att gå in i ett träd eller en bänk eller någon annan människa.
Enda minuset är förstås att det är alldeles för mycket folk på bussen. Och i matsalen. Och över huvud taget i Arvidsjaur. Men mest störande är det naturligtvis att folket på bussen på måndagar inte alls finns med på min topplista. Nej, dessa 91:or och 92:or klarar jag mig alldeles utmärkt utan.

Önskar att Trapts "Who's going home with you tonight?", har fått nöta den på Youtube hela sommaren/hösten/vintern för att den inte finns att få tag på någon annanstans... Suck. Livet kan vara en sådan uppförsbacke ibland, särskilt när såna här i-landsproblem sätter hinder i vägen för min lycka. Vi pratade om musik på frukosten imorse, och de flesta höll med om att det inte kommit ut någon ny, bra musik på länge. Oskar påstod att det inte kommit ut något bra sen 80-talet?! Nej, jag skojjas, men han är uppenbarligen född i fel generation.
Ja, nu finns det väl en del lovande musik ute, men det är inte lätt att få tag på...

Jag tittade i hingstkatalogen idag. Igen. Det går helt enkelt inte att låta bli, det är som en drog! Alla dessa fina hingstar... Nog hade det suttit bra med några miljoner och ett antal fina avelsston nu, som man kunnat planerat hingstval till, som någon slags uppmuntran mitt i den mörka vintern.
Idag var det Amor Even (förutom Bokli-hingstarna och Frigg Mollyn) som jag satt och dregglade över. Kåringsnämndens uttalande är näst intill perfekt och han är ju så fin! Synd att det är Elding i honom... "/ Men det är rätt Elding, via Pål Even, så det är ju allting någonting bra!

Nej, nu ska här inte svammlas mer. Jag ska gå och gråta mig till sömns över att jag inte kan lyssna på min fina musik så här när jag behöver den.

Inga kommentarer: