torsdag 25 december 2008

Klart man måste ha ett inlägg om julen.

Nu är jag trött på bilddagboken!!! Att ladda upp bilder där är som att köra en minibuss utan servostyrning! Nej, förresten, inte ens det, för det är i alla fall inte omöjligt! Det är mer som att försöka övertyga tonårskillar att hästar inte är hamburgare!
Fast egentligen är det väl vårat internet jag ska klaga på... Allt går i snigelfart just nu, och jag är så trött på det! Torben påstår att det beror på att jag (!) överbelastat anslutningen med oegentligheter... Pft. Var väl det dummaste jag hört. Jag som är så laglig och skötsam av mig.

Julen är alltså avklarad nu, även om det förmodligen dyker upp både det ena och andra i efterskott. Det värsta är i alla fall över! Nu ska jag bara överleva rest-maten, och sen väntar ett nytt år, och ett till år på nacken... Snart 9 år sedan milleniumet, och jag kommer fortfarande ihåg nyårsfirandet då! Eller ja. Jag kommer ihåg alla de där ljusen som var formade som "2000", och att vi var hos mammas kompis Eva. Och att det som var mest spännande var hur tvättmaskiner och andra mekaniska apparater skulle klara räkningen. För visst skulle världen gå under?
Nåja. Än har vi ju några dagar på oss innan vi blir tvungna att känna oss äldre och gråare.

Jag lyckades bli feberfri på julafton ändå, hann vara hos Manda på förmiddagen, stalla och få i mig all den där julmaten. Och ta emot alla julklappar, naturligtvis... ;)
Det blev en del böcker, ett kastrullset (önskan om att jag ska ge mig av hemifrån?), bäddset, lite kläder... Hästrelaterade klappar fick jag av Magda, glitterspray och rosetter! Prövade ut glittersprayen på Boel redan samma kväll, men vet inte om det syns så tydligt. Man kan ju inte spraya på hur mycket som helst heller, då verkar man ju för flickig.

Efter en ångestattack för några dagar sedan om Boels storlek for jag ut och körde henne bergavägen på julaftons-kvällen. Hon kändes fräsch och fin, och även om hon blev flåsig verkade hon inte alls trött... Sprang på och funderade på eget, försökte faktiskt dra på raksträckan hem, men det fick hon inte. Ska köra henne till soptippen idag med den tunga järnvagnen, får se om jag kan få upp lite flås på så sätt också.
Baron körde jag till soptippen, han blev varken flåsig eller trött. Vissa har det enkelt för sig.

Jag får numera köra BMW:n mer än vad jag fått göra tidigare. Undra just vad jag gjorde rätt för att få det förtroendet. Den gick varm igår, medan bussen fick stå och frysa hemma på garageplanen. Och appropå BMW:n... En av mina bästa julklappar fick jag av Hanne, ett sånt där nyckelringsband man hänger runt halsen med BMW-märken på! Ibland är man ju för löjlig.

Efter att ha kikat igenom kommentarer upptäckte jag att en Kerstin, en av häst-Kerstins uppfödare, hört av sig och gärna ville se bilder, så nu ska jag upp och plåta medan det fortfarande är ljust ute!
Det händer inte så mycket på fotograferingsfronten just nu, främst för att det är mörkt. Jämt. Nåja, i alla fall när jag är uppe i stallet. Och just nu, så länge jag är småkrasslig, går jag inte utanför huset om det inte är för att fara upp till stallet.

Dags att aktivera sig alltså! God Jul och god fortsättning, kanske man ska tillägga, så här i efterskott...?

Inga kommentarer: