onsdag 22 juli 2009

Snälla låt oss bojkotta reklamen.

Jag hatar måndagar och onsdagar! Då är det reklamdags här i Malå, och reklam är det värsta som finns! Inte bara det som går på TV (undantagen Ica och Telia) utan även den skriftliga reklamen är så oerhört jobbigt att ha att göra med. Tycker ni att det är jobbigt att få reklam? Testa dela ut x hundra antal en hel eftermiddag! Det tar kål på en. Inte bara för att det är jobbigt att stanna vid varje postlåda och lyfta ut den, utan även för att jag vet hur fel det är. Hade jag fått bestämma hade hela Malå besparats Svepet och förmodligen även Bil och Bostad. Usch. Ingen reklam till folket!
Tur att morgondagen och även fredagen blir lättare. Och på fredag kommer lönen från juni... Hoho!

Just nu kör de på en rolig grej i Norran. Serien som handlar om familjen, Baby Blues tror jag den heter? Temat är "6 saker du inte visste innan du blev förälder", eller typ ngt liknande. Där finns mycket kunskap att hämta! För vem orkar läsa debattsidorna? Bättre med sådana här djuptänkande serier som hjälper en att lösa världens mysterier.

Jag tänkte slå 2 flugor i en smäll i helgen. När jag lix ändå ska upp till Piteå tänkte jag titta förbi hos hingsthållaren som har Lykke Gutten och Ravn Jahn (Stall Yxbacka). Han håller till i Sjulsmark, ca. 2,7 mil utanför Piteå. Det är bara att sätta sig i bilen och trycka på gasen! Och förhoppningsvis styra rätt. Tror jag ska skriva ut från Google Maps så att jag hittar, om nu hingsthållaren är där och kan ta emot mig. Vore kul att se Lykke Gutten igen, och Ravn Jahn såg ju om inte annat väldigt läcker ut på bilderna jag sett.

PDOL i helgen alltså. Dead by April är prio 1, oavsett situation. Sen vet jag faktiskt inte riktigt... Jag fruktar för att hamna mitt bland alla 14-åringar, Sarah, Susanne och Isabelle på lördagen, men det är väl bara att dra upp huvan och hoppas att ingen lyckas fånga mig på kort. Hamnar jag där kommer jag nog nämligen att skämmas.
Tälta lockar inte, men klarar inte mitt sköra psyke av det kan jag ju alltid gå och lägga mig i bilen. Provisorisk sovplats, så att säga.

Boel har varit "barnponny" flera dagar nu. Sarah, Susanne och Isabelle var uppe och red, och sen har hon även varit snäll med Hanne och Shahed. Vilken liten pärla, aldrig ens ett steg åt sidan!
Hon klarade även av Isabelle när tok-attacken kom. Herregud, ungen ville ju aldrig sluta trava!
Haha, nä, jag bara skojjas. Isabelle var en riktig talang och travade långa bitar själv. Min 3-åring ställde glatt upp på det (mer glatt hemåt iaf) och skötte sig exemplariskt även med Susanne och den något rädda Sarah. Det är sånt här som gör henne värd sitt pris.
Här nedan borstar Isabelle med djup inlevelse min vackra poppo.














Lyckades få upp en del bilder från Villvattnet på photobucket för ett tag sen, det var ju ett ekipage från Nordiska som ville se lite närmare på sig själv. Tyvärr var jag lite klantig och missade många gånger att ta bilder på hela ekipaget. För mycket fokus på bara hästen, med andra ord! Det är bara att komma ihåg till nästa gång.
Hur som helst är det bara pixbox och bilddagboken kvar nu! Och så måste jag ju få upp alla andra bilder från travet och dressyrkursen... Man ska aldrig hamna efter i efterarbetet, då går det på tok!

Hittade just Skönheten och Odjuret. Tänka sig, den såg jag bara en enda gång när jag var liten. Kanske dags att fräscha upp minnet? Jag erkänner att Disney inte har samma charm nu som när man var mindre, men man kan ju se filmerna för minnena om inte annat.

2 kommentarer:

Britt sa...

Då måste du ju kolla på min åring som är på bete på Stall Yxbacka! :)

Nina sa...

Angående reklamen så håller jag med dig. Vi skulle klara oss jättebra utan den!!! (omän det ibland är roligt att hitta lite nedsatta varor)

Ta kort på hingstarna åt mig. Skulle vara roligt att se dem!!!