fredag 10 juli 2009

Helgen var bättre förr i tiden.

Första veckan på Posten är avklarad! Och jag ägde idag! Det gick som en dans, trots att det var mängder med Skelleftekrafts-brev som skulle ut. Naturbegåvning? Talang? Det finns nog inte ord att beskriva mig och mitt självförtroende just nu. Nästa vecka har min mentor och stödjepelare Janet gått på semester, förhoppningsvis kan jag klara mig ändå. Kan dock tänka mig att psyket är lite nedbrutet måndag kväll. Då Furir för övrigt startar i Skellefteå.

Medan övriga Malåbor ska ägna sig åt dumheter och misskötsamhet och kanske stöta sig med polisen ska jag pallra mig upp till stallet. Furir och Kerstin ska motioneras, och jag lär knappast kunna hålla mig borta från Boel och Jänta heller, pysslig som jag är. Just nu öser det ner ute, men Tove den oslagbara blir inte avskräckt av det. Här ska det motioneras hästar!

Morgondagen skulle bli bra, så det blir ett besök i Villvattnet för en titt på de nationella tävlingarna i körning. Många talanger som skulle dit, till och med några besökare från Norge! Jag kniper tummarna för att väderleksrapporten verkligen stämmer, då kan det bli många fina bilder (som om jag inte redan har ett ton bilder att ta itu med).

Dagens sorgliga händelse var att jag upptäckte att NÅGON har pajjat pepparkvarnen. Man kan inte peppra på samma sätt utan en sådan, och maten smakar inte lika gott. Klart som korvspad att jag ska ha en sådan när jag blir stor, och då ska ingen klåfingrig person få lägga händerna på den!

Jag har handlat laglig musik och mp3n och spellistorna är uppfräschade. Nu saknas bara en brännbar skiva så jag kan dunka i bilen oxå. Får nog svänga förbi någon av Icas affärer imorgon, skulle vara skönt att slippa allt som man nött sönder på vägen mot paradiset Villvattnet.

Musik vid Malån känns inte hett i år. Ju mer jag tänker på det, desto mer krymper det. Det blir en festival för 40-åringar som gillar att prata och dricka öl och lyssna på dragspel. Vad jag har förstått finns det inte ens discotält inne på området. Vad fan betalar jag 150 spänn för då? Åke Swahn? Inget ont mot honom, jag har aldrig hört killen, han kanske är jättebra. I 40-åringarnas öron. Förlåt igen.
Ingen stor ungdomsartist, inget discotält. Ungarna som ska vara på Ishallen verkar ha det bättre än oss. Inte för att jag gillar Block 45 eller DJ Arvid eller vad det nu är de har där, men det är då i alla fall 2000-tal...

Nej, nog klagat och nog degat. Nu ska här aktiveras!

1 kommentar:

latrin baby sa...

vi hade i alla fall tur med vädret............................................