onsdag 8 juli 2009

Jag ska skjuta den person som lagt upp mitt schema!

Malås mest arbetsglada, optimistiska brevbärarbrud fick sig idag ett slag av verkligheten. Tanken var att jag skulle ta båda distrikten (alltså båda delarna av Malå), men den planen gick i kras då det rullade in mycket post och dessutom reklam imorse... Tjurskallig som jag är hoppade jag över lunchen för att hinna så mycket som möjligt, men det var väl inte den brilliantaste idén. Fast det flöt bättre idag, så lite nöjd får man väl vara. Men det kommer bli tajt de dagar då det kommer reklamblad och är mycket post, det står klart.

Nya Hööks-tidningen kom idag (spred rykten om det imorse när jag sorterade posten...), men ärligt talat blev jag inte frälst. Visst finns det grejer man vill ha, men ingen av de nya produkterna kändes som ett "jag måste ha". Hm. Blir nog till att leta på nätet istället. Skulle behöva ett till hoppschabrak nu under sommaren, tycker de är så praktiska när det är varmt ute.

Boel den oschlöga trampade sig igår när jag körde lite snabbare längs raksträckan hem. Suck... Det flöt bra, för det mesta, men när hon lägger iväg för häftigt blir det lite ont om plats, kan jag tänka mig. Får sätta på skyddsboots tills vidare och hoppas att hon får ännu mer kontroll på rörelserna efter ytterligare några veckors träning. Tänk om hästkraken kunde börja bredda... Ack så mycket lättare allt skulle bli då!

Furiren startar på måndag i Skellefteå, i Stall Bodbäcks lopp med redigt hårt motstånd. Stackars liten, fast han tycker ju det är det roligaste som finns. Har jag lite att göra på Posten kanske jag följer, annars går det ju alltid att köra ner egen bil.

Pappa och co tar minibussen ner till Stockholm imorgon och blir borta ända till på söndag!!! Jag, ett hus och Gröna Faran alldeles för mig själv! Himmelriket! Åh, vad jag ska njuta av att det är tyst och lugnt, av att kunna duscha hur länge man vill och framför allt: jag ska breda ut mig så mycket som jag kan i kök och vardagsrum och bara låtsas som att jag kommer att bo ensam för alltid! Och jag kommer kunna köra upp till stallet, till Villvattnet, till Ica eller Konsum hur mycket jag vill utan att någon tjatar om bensinpengar. Det kan inte bli mycket bättre!

Och appropå Villvattnet. Såg en stor annons i Norran om tävlingarna, läste lite om att det kommer en del ekipage från andra länder än Sverige och att Rolf (tävlingsledare?) var riktigt taggad inför årets tävlingar. Jag håller tummarna för bra väder på lördagen, då hoppas jag kunna plåta lite fina bilder. Nu i helgen blev det ju alldeles för trist och grått, och det förstör ju en hel del.

Michael Jackson hit och Michael Jackson dit. Who gives a shit. Elding dog tidigare i våras, det var då f*n mycket sorgligare. Jackson kommer jag att komma ihåg som en blek, opererad pedofil, som visserligen satte sina spår i musikvärlden men som likaväl var det förstnämnda, och det är väl inga finare drag. Förutom att vara blekhyad som Sarah förstås, det är ju en skönhetsprick snarare än ett fel.
Notera att Sarah är den enda av mina kompisar som jag skriver om här. Varken Isabelle, Agnes, Manda, Anton (fast han är ju inte en kompis) eller "de andra 1, 2 och 3" (jag var själv "de andra 2" ett tag) får plats här längre. Sarah har en sådan stor personlighet, hon är alltid den första man tänker på, oavsett vad som sägs!

Nu ska jag ta min röda racercykel och hämta jackan och mp3n (åh, vad jag har saknat dig), sen blir det väl så småningom lite stallande ikväll. Ska ge odjuren mat och så ska jag krångla på Furir lindorna och allt annat som jag hittat på för att de ska stå emot hans avtuggarförsök. Tur man är påhittig av sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

MICHAEL JACKSON VAR INTE EN FUCKING PEDOFIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAN FRIADES JU BIATCH

Sarah Lindh den vackra sa...

PS. Det var en mindre värd person som skrev. mindre vacker också. och mindre duschad.