tisdag 29 april 2008

Liten.


Självklart blev jag tvungen att åka upp måndag kväll för att titta på underverket.
Lilla stoet låg och snusade när jag kom upp, och pratade faktiskt i sömnen till och från... ^^
Hon fick sen gå ut ngn timma tillsammans med mamma Jänta, testade hur benen höll och kunde faktiskt dra ngn enstaka busslinga på slutet! ;)
Kom upp en hel del folk för att inspektera den nya, men senare på kvällen innan jag åkte hem fick jag sisådär en kvart med de 2 juvelerna.
Jänta tycktes må bättre efter att hon fått komma ut en stund, Liten vilade en del men steg sedan upp för att undersöka den tvåbenta (dvs. mig). En sådan raring!
Ska tvätta upp Jäntas svans och bakben senare under veckan, ksk t.o.m idag om jag har tid. Hon kan ju inte åka till Ske-å och se ut så där!
Till Ske-å bär det förresten av både på fredag och lördag. Furir ska få starta på fredagen, och på lördag åker Jänta och Liten till Kågedalens Stuteri. Där lär man ju bli stamkund under en månads tid... ;) (eller iaf tills de kommer hem igen)

Nu ska jag pallra mig ner på byn och köpa godsaker åt Snurran, eftersom att jag så dumt glömde det igår!

Inga kommentarer: