torsdag 1 maj 2008

Going for utbränd.

Känns som att jag har as-mkt att göra men alltför lite tid på mig.
Då menar jag inte i livet (fast det får man ju oxå lite ångest över), utan nu, här, under lovet.

Stallandet står högst på göra-listan, även om det konkurrerar med inskolningen på Grillen just nu. Helst av allt hade jag velat spendera dagarna uppe i stallet med pysslat (jag känner ett stort behov av att fixa hagarna just nu, även om det är lite tidigt), och snusa på Snurran innan hon åker till Kågedalens Stuteri (typ världens ände, och det blir ju minst en månad... D;). Meen.. Då var det ju det här med Grillen, som för övrigt går väldigt bra hittills, och så alla dessa småsysslor som tar mkt mer tid än vad man planerat.
Vart tog de där 6 xtra-timmarna på dygnet vägen? Jag har förlorat min effektivitet... "/
Självklart har jag lösningen på det hela; jag ska klona mig själv! Det här har Magda och jag pratat om länge, och hon har gått med på att stå för vissa kostnader. Förutsatt då att jag ställer en klon till förfogan i stallet.
Om DET nu inte löser sig som det ska har jag en back up-plan: körkort och bil. Och lite pengar. Det borde jag klara mig långt på!

Bilden på Liten är ett bevis på att fotograferingen börjar gå bättre nu. Imorgon blir det ju ett tillfälle på Skelleftetravet, på söndag ska vi ju på stuteriet (jag hoppas kunna fota lite föl då), och nästa lördag är det ju hopptävling i Arjeplog, så det finns en hel del träningstillfällen.
Tyvärr missar jag ju V75-tävlingarna på Dannero, valde Arjeplog före det eftersom att jag följer på trav imorgon. Och Furre lär starta mkt mer under sommaren, så...
Ska snart investera i ett nytt objektiv, hade tänkt mig ett 70-300 mm, men vet inte riktigt vilket märke än. Mest troligt blir det väl ett Sigma, många som verkar nöjda med det, men vi får väl se...
Drömmen hade varit ett 80-200 med bländare 2.8, men då pratar vi rätt rejäla pengar, så det lär dröja...

Fick mysa med liten ute i hagen idag, och sen blev det faktiskt lite action! Jänta vaknade upp och drog en repa genom den stora, fina lerpölen! :O
Sen boxade hon lite på sin bebis, som för att säga att hennes uppförande var oacceptabelt!
La upp namnförslag på bilddagboken nu, får se vad folk säger. Vi har ju en del, men det vette tusan vad som är "det rätta". Jag gillade Vittra, men Stall Farm har redan haft en sådan, i för sig en Fjällvittra, men likväl...

Imorgon ska jag upp vid 7-tiden för att vara på Grillen kl. 8, sen ska vi försöka åka till Skellefteå vid 3, var det sagt. Ska hinna upp innan det och borsta upp både Boel och Jänta. Boel ska jag förhoppningsvis hinna köra oxå.
Lilla Strössel har ju vuxit en del, samtidigt som hon lagt på sig mer muskler, det känns tydligt när man är ute och kör. Än är det länge kvar, men vi är iaf inne på rätt väg! Hon fick prova löshoppningen idag, alltför bra gick det inte, lite mer träning behövs även där, men hon är en smartis, så det ska nog gå snabbt... ;)

Är lyckligtvis nog ledig på lördag (ledig = inget annat än stallet inplanerat), och det ska bli riktigt skönt. Ska nog försöka hitta på ngt med mina kära vänner då. Igen. Men ngt mindre "barnförbjudet" och olagligt än det som blev onsdag kväll... ;)

Inga kommentarer: