söndag 6 april 2008

Sammanfattning av helgens händelser.


Skotercross-VM var helt klart intressant; spännande och fartfyllt, och givande ur fotografisk synvinkel. Fick en del fina bilder (de såg iaf bra ut i kameran!), och tillsammans med rusherna av adrenalin var det helt klart värt 100 kr!

Kallblodsloppet på V75 slutade med att Bokli Eld (me like!), som är halvbror till Bokli Balder (me like even more!), vann över giganterna Järvsöfaks och Moe Odin. På delad andra plats kom Vinning Kos och just Moe Odin, fjärdeplatsen gick åt Moe Brage och Järvsöfaks blev 5:a. Mitt hingstförslag till Arne, Åsajerven, kom på 7:e plats och Bles Hövding på 9:e... Lumjor blev diskad (suck, gillar ju Pål Even-hingstar).
Najs iaf att Bokli Eld vann! :D

På kvällen var jag ute med en hel flock; Isabelle, Sarah, Kim, Agnes, Susanne, Anton, Alex, Malin, Chroffe... Vi sprang mest runt på samhället, gick förbi både isladan och hotellet. Susanne tog sig oväntat in på hotellet, Chroffe försvann in på isladan. Vi andra fortsatte att knata runt på byn.
Kvällen förstördes när en vidrig person dök upp och muckade gräl. Isak fick åka in till sjukan med en bula i huvudet, och personen ska anmälas. Ingen förlust där, personen är en obehaglig typ och jag anser inte att det skulle vara en förlust om han lämnade den här världen.

Idag (söndag) tog jag det riktigt lugnt, var ute och promenerade en hel del, men inga stressmoment. Övningskörde upp till Ytterberg där Judith fick hjälpa mig med Boel. Vi var klara på 20 minuter, mamma fick vänta på oss, sen körde jag även hem.
Boel är fortfarande svullen bak, har det inte gått ner på onsdag måste jag nog bli orolig på riktigt.

Imorgon ska jag tillbax till fängelset, och innan dess måste jag ha skickat in 50 engelska-glosor, läst på lite matte och kollat igenom körhäftet. Har nämligen körning måndag morgon, tisdag eftermiddag och torsdag morgon. Är inte jätteglad över att jag får så många körningar, vill inte behöva ta fler än 20 st, behöver alltså lite tid att träna hemma oxå!

Jag får uppdatera om hur körlektionerna till veckan går!

1 kommentar:

Anonym sa...

vem är den vidriga personen ? xD