onsdag 23 april 2008

V75 på Umåker, det fetäger skolan.

Idag var liten riktigt aktiv, Jäntas mage såg stundvis riktigt grotesk ut. Liten tränar väl inför Kriteriet... ;)
Snurran fick gå en promenad och var piggelin, så för tillfället blir chansningen på fölning runt 1 maj. Skulle ju vara rätt festligt!

Furre startar på Umåker nu på lördag, jag ska ridvärma på den lilla slingan.. Vart nu den ligger. *suck* Har ingen som helst koll på regler eller vart vägarna går. Nåja. Spännande blir det iaf, och han finns faktiskt med på rankningen i programmet.
Har pratat med Aldermarins ägare (iaf dottern) och det var helt okej att titta förbi och hälsa på hingsten. Var himla sugen på att se honom irl!
Fler roliga hästar som är där är Lundås Emelie, Digger Crown, Regent Royal och Giant Superman. Blir en hel del fotning då, kan jag lova! :D

Hittade, appropå ingenting, MESTs äldsta album för ngn dag sedan! Helkul, kom fortfarande ihåg att jag hade en period då jag lyssnade jättemkt på dem. Lyssnade igenom hela albumet, fick riktiga flash-backs!

Nu är nationella prov-perioden igång. Vi har både i engelska och i tyska. Och så hade vi prov i matte i tisdags. Det hela gick så dåligt att jag inte ens vill ha tillbaka provet... *suck* Tur det finns fler tillfällen att prestera bra!
Nästa vecka är det ju 3vligt nog lov både onsdag och torsdag, skönt med att ta det lugnt. Ev. skulle morsan och jag in till Ske-å på onsdagen, måste träna övningsköra i stadstrafik nu när jag har ett datum att sikta in mig på (skrivning den 11 juni, uppkörning 25:e). Om jag inte klarar det finns det en chans till innan de sommarstänger, typ den 7:e juli tror jag?

Fick byxor + skor från LaRedoute idag, jeansen är helsköna, ska ut och tvärpröva skorna nu... Bara en liten, liiiiten sväng. Duschen och sängen lockar nämligen...

Inga kommentarer: