fredag 11 april 2008

Väderanalys och närmaste framtiden för hästarna.

Våren är på inmarsch nu, om än Aprilvädret ställer till det en del. Det har kommit mer snö, men temperaturen har inte legat under -5 under dagarna (så vitt jag vet), och nu behövs det bara en sådan där helg som vi hade förra året, då det blev jättevarmt och snön smälte rekordsnabbt.
Nu har snart halva april gått, vilket innebär att det snart är dags för Jänta att få en liten bebis. Arne har bestämt att hon får föla hemma, får se om det ska flyttas om till fölboxen...

Boels svullnad har gått ner, vilket känns skönt, även om hon egentligen aldrig verkade känna av det. Nåja. Var ute och körde henne i onsdags, inga problem där. Arne följde med även då, och jag tänkte att hon får sådant stöd den här veckan ut, sen ska jag försöka köra henne helt själv.
Tror inte det kommer bli några konstigheter alls, hon beter sig ju (som jag tror jag sagt tidigare) som om hon alltid gått i vagn.
I sådana fall tar vi det lugnt nästa vecka, sen ska vi försöka börja jogga lite och få upp konditionen.

Skolveckan har varit lugnt, inga läxor och inga prov. Nästan.
Har ett hemprov i matte som ska vara inlämnat på måndag, så det måste jag göra under helgen... *suck*

Imorgon, på lördag alltså, drar vi ner Furir till Skelleftetravet, han ska få snabbjobba med Jalle! :) Det ska bli kul att se de tillsammans!
Julia har tydligen funderat på att dra ner, så vi får väl se om det kanske blir idag? Ska ringa och kolla upp det där, sånt kan vara bra att veta!

Just något mer var det väl inte...
Förutom att Järvsöfaks är skadad och att den framtida karriären hänger på en tråd. Han har ju kommit igen tidigare, så man får väl hålla tummarna!

Inga kommentarer: