tisdag 15 april 2008

Äckel-mage och fler framtidsplaner.

En annan vaknade med magknip imorse. Trodde igår (då det började) att det bara var typ.. mensvärk, eller något annat banalt, men så kändes det inte alls då jag vaknade 2 timmar före väckarklockan och kände mig som en människa med en tarmtumör (om nu något sådant existerar?). Nej, nej, kan säga att den här dagen har varit vidrig, utan att gå in på äckliga detaljer.
Det blev lite bättre efter varm O'boy och en alvedon, men jag väntar misstänksamt på att någonting ska slå tillbaka...

Blev tvungen att avboka min 7:e körlektion, skiiiit... -.- Och så missade jag improvisationsteatern! Livet kan vara för orättvist ibland!

Har suttit vid datorn, läst lite och klurat över vad i all världen jag ska göra av mitt liv.
Det jag kommit fram hittills är ingenting nytt; på vårterminen nästa år söker jag in till veterinär, läkare (Umeå eller Lund) eller arkitekt. Oavsett om jag tar mig in eller inte funderar jag på att ta ett friår. Eller kanske 2.
Ville ju så gärna gå hippolog (stallchef eller trav), men såg att man måste haft minst 4 månaders praktik och att det är ett hiskeligt antagningsprov med uppridning, konditionstest, teoretiskt prov, intervju och dessutom måste man rida upp för minst en B-tränare i både dressyr och hoppning och bifoga resultatet när man söker in. Krångligt.
Så då gick jag över till att kanske leta reda på en praktikplats i något stall med avelsverksamhet. Helst avel på kallblodstravare, förstås, men avel som avel! Alternativet att jobba utomlands har också korsat mitt ädla huvud...

Har bestämt mig för att söka jobb på Grillen här i Malå (heter det så? Eller Sibylla?). Kan kanske till och med få jobba under sommaren... Blir ju 18 då! ;) Får hoppas att det går vägen, jag kan behöva lite extra-slantar, till ny hästutrustning och till nya objektiv... ;D

Inga kommentarer: