lördag 26 april 2008

Umåker.

Så, den stora dagen. V75 på Umåker, dock startade Furre utanför det.

Dagen började med att Snurran INTE klämt ut ngn bebis. Jaha... *suck*Vi körde iväg till Umeå och lämnade stallet till sitt öde. Dvs. Magdalena.
Det första intressanta som hände på Umåker var dejten med Aldermarin. Ack vilken fin häst! Väldigt tunn, men med ett fantastiskt psyke och vilka ögon den hästen hade! Sådär kloka, snälla och sorgsna, som man bara lixom smälter av.

Ridvärmningen av Furre blev olyckligt nog placerad under Guldbjörken = dagens storlopp för varmblod. Attans att jag missade det! Men, men.. Jag får förhoppningsvis fler chanser!
Hur som helst var Furir astaggad, pigg och stark och det var en intressant tur vi tog längs lilla slingan. Jobbade lite med skänkelvikningar och öppnor/bogen in/böjning, medan herren ägnade sig åt slängar med skallen och halvbrallar. Nåja, det blev en ngrlunda bra uppvärmning ändå, han kändes smidig och fin.

Nästa roliga grej var Vårbjörken. Eftersom Arne fått se Guldbjörken var det med rätta min tur att se nästa storlopp, och det var för kallblod! :D Mkt intressantare än varmblod... ;)
Loppet var helt klart intressant, Aldermarin, som var en av de jag tyckte var intressanta, galopperade men gjorde sedan en jätteinsats och kom in som 5:e häst. Den andra intressanta, Lundås Emelie, fick ett jättetufft lopp, men kom ändå in som 6:e häst. 3vligt, 3vligt.

Andra värmningen för Furre gick därefter, med Bo Eklöf i sulkyn (den nya btw). När han kom ut från banan sa han direkt att travet inte alls var bra, att Furre sprang och spände sig för ngt. Han trodde att det kunde vara för att han inte ville slå i bak, så han rådde oss att sätta på skyddsboots bak och döva ordentligt med bomull.
Så vi väntade... När sedan herr Eklöf kom tillbax så hade han mer tid över och funderade lite mer över vad som kunnat störa Furreman. Han lossade på ryggstycket och...
Det fungerade! Furir fick ett jättebra lopp, kom in som 3:e häst (målfoto), gick utan ngn galopp alls på tiden 33,4, vilket är nytt rekord!!
Tillbax i stallet prisade Eklöf hästen så det bara sprudlade om det!! När det väl stämde så tyckte han att det var ett jätte3vligt kallblod att köra. Och charmig, Furre svarade nämligen med svansen när han blev petad med pisken, och ökade sedan farten... ^^, Lixom för att vara artig och förvarna... ;)
Bo Eklöf står nu högt i kurs hos mig! ;P

När vi sedan kom hem så var Snurrans mjölk vit, så nu MÅSTE hon ju föla inatt!!!
Magda berättade att hon även varit trött under dagen, så allt pekar på tillökning... :)

Imorrn blir det en fullspäckad dag. Först ska jag givetvis kika på fölet, sedan blir det testkörning på Grillen kl. 11.30, vet inte hur länge. På e-middagen/kvällen måste jag upp till stallet för att köra Boel en sväng, och ksk promenera med Jänta så att "resterna" faller ut och hon tar ihop sig. Och så ska svenskan göras... *suck*
Livet är hårt ibland!
Tur att det blir en väldigt, väldigt lugn vecka med endast 2 skoldagar. Speciellt eftersom helgen lär bli fullproppad igen. Fredag måste nog Jänta ner till Kågedalens Stuteri, och på lördag ville Arne ner och snabbjobba Furre. Igen. Och så vill säkert Julia ner och träna, om hon inte gör det imorrn, förstås. Och så vet man ju aldrig vad som händer på Grillen heller, nu när jag anmält mig som intresserad... -.-

Har råkat dubbelboka mig den 10 maj. Julia ska debutera Mira i hoppning på Arjeplogs Ridklubb, Magda ska bygga då, och jag var ju helt inställd på att följa med. Och så kommer Arne och insisterar på att starta Furre på Dannero då... Scheit!! Hoppas det löser sig på ngt sätt!

Mina klasskompisar for tydligen till Arvidsjaur för att hälsa på Sofie igår!?! Jaha!! Inte tusan fick man då veta ngt om det!! Inte för att jag är säker på att jag skulle ha haft tid, men ändå...

Nu ska jag pallra mig i säng, jag behöver all energi jag kan få till imorgon...

Inga kommentarer: