tisdag 24 juni 2008

Vinst!!!


Woho! Furreman krossade motståndet på Solänget igår!!! :D
Eller ja... Han vann då iaf! ;)
Det trots en jättedålig bana med vattenfyllt dike på innerspår, och motstånd i form av äldre hästar.
Mhm. Jag fick dessutom ett "kör-set" av Magdalena, vitt till Strössel, oj så flott hon kommer att bli! Ska susa runt i byn senare i veckan, ngn dag då det är fint väder och det vita INTE riskeras skitas ner. ;)

Snurran ser inte alls bra ut, men vet inte riktigt hur jag ska göra med henne. Hon skulle behöva gå en del, klättra osv, bara lugnt och skritt, för att bygga upp ryggmusklerna. Att fara ut kommer snart inte att gå längre, när Älva kommer på att man kan springa själv är det ju kört. Funderar på om man ksk kan motionera henne i sommarhagen... Det blir ju iaf klättring då!

Idag var jag i A-jaur för näst sista gången. Det blir sista dagen för mina körningar iaf. Förmodligen åker jag dit en snabbis på fredag oxå, mamma ska hämta ut glasögon och jag ska hämta ut legitimationen. Ska även springa förbi på trafikskolan med legitimation så att Ann-Sofie kan registrera min halkbane-körning, som för övrigt gick bra.
Kul var det oxå, även om det inte blev så mkt buskörning! :)

Nästa helg är det Musik vid Malån, det kan bli riktigt kul, och helgen efter det så hålls körtävlingar i Villvattnet, dit är jag jättesugen på att fara, om jag bara hittar skjuts. Det ska nog inte bli så svårt, Agnes får ju troligtvis körkortet imorrn, och så finns det ju massa andra snälla kamrater som säkert ställer upp... ;)

Ikväll ska jag försöka mysa lite, hoppas på bättre väder imorrn. Hade ju tänkt mig upp till stallet då, men ska det bara sur-regna finns det ju inte så mkt man kan göra där... Förutom pyssla och så, förstås, men jag hade hoppats på att kunna motionera en häst eller två.

Inga kommentarer: