måndag 30 juni 2008

En, två eller tre anledningar att festa.

Omg, omg, omg!!!
Bokli Eld ska ksk stå på Överby Stuteri nästa år!!! :D
Då MÅSTE jag dit ner!
Som det ser ut i år blir det nog ksk ingen hingstturné, jag fick ju inte tid för uppkörning förrän 28 augusti. Men man vet aldrig, jag ksk åker i september, även om det känns lite sent. Å andra sidan så är det ju fortfarande sommar då, om man åker söderut.

Det blev inget Hagmyren, Furre ska starta på onsdag i Ö-vik, så det kändes lite drygt att resa långt 3, 4 dagar i rad. Nej, bättre då att åka och kika på Furreman, och fota, för den här gången borde jag faktiskt få tid över till sånt.

Sen, i helgen, är det Musik vid Malån och det kan bli riktigt roligt! Vid det laget ska ju Isabelle, Sarah och Susanne vara tillbax från Frankrike (om jag kommer ihåg rätt), så jag hoppas på fetfest, om jag ska vara ärlig. ;)

Jag har ett fint objektiv på G nu. Fick ju pengar i födelsedagspresent, och nu fanns ett begagnat Nikon med skjutzoom och bländare 2.8 till salu på blocket. Finns även ett Sigma 50-150 med samma bländare, om det skulle köra ihop sig. Tror att det kan få igång intresset igen. Funderar även på ett 90 mm med macro, men Nikon-gluggen går först. Det är 80-200 mm förresten.

Och så till hästarna...
Moiran åker imorgon, först och främst på veterinärbesiktning. Om hon går igenom får hon stanna i Kågedalen hos den nya ägaren, Johanna. Trist, men som Magda säger, hon behöver faktiskt inte Ytterberg längre.
Det behöver däremot Snurran. Eller ja, typ. Hon är inte i ngt vidare skick just nu. Antingen så reagerade hon på vaccinet, eller så är det fodret som ställer till det. Halt har hon oxå varit. Så fort det går över så börjar jag nog sätta igång henne. Hon är inte riktigt gjord för att stå med föl och inte göra annat än att äta, hon är ju lite mer av en arbetsnarkoman.
Boel är söt och rar, som vanligt, men för tillfället väldigt fin att köra oxå. Var ute igår med loksele och den tunga järnvagnen, för första gången faktiskt, och det gick jättebra! Pigg var hon oxå, sprang på som ett accelererande tåg på hemvägen. Maffigt! :) Ska börja köra mer med den utrustningen, och köra fort med remselen och rockarden någon dag i veckan.
Birk har fått sin vagn fixad, så nu kan man även köra honom. Först och främst hade jag nog tänkt få upp lite tempo på honom, för att få bort den gräsiga slöheten (om man nu kan säga så), sen blir det lite mer seriöst dressyrkörning när ängarna blir lediga. Oj så kul!!! :D

Inga kommentarer: