måndag 16 juni 2008

V75 i Boden och betessläpp. Och lite annat.

Furiren kom 2:a i Boden (på Peabtravet, som det nu så fint *not* heter), bakom Prins Tabac. Skelleftehästarna ägde alltså ganska fett.
Riktigt duktig var han, och jag tyckte att han travade bra. Ridvärmde ju, och då var han rätt ofokuserad, så då vet vi att han skärper sig i loppen! :)
Nästa start blir på Solänget den 23 juni, dvs nästa måndag. (13:37 nu, btw), startlistorna kommer väl upp till veckan, då får vi se vad för lopp det blir.

Vann på V75 gjorde för det första Giant Superman, som jag hade tänkt spela! Tyvärr gjorde jag inte det, det blev lite tidsbrist när jag skulle ridvärma. Riktigt surt att gå miste om pengar!
Den andra vinnaren var Aldermarin. Oj, så glad jag blev! Och mina 2 andra favoriter, Keik Jo och Clay, slutade 2:a respektive 3:a. Ingen dålig dag! :D (spelade inte där heller)

Idag, måndag, släpptes Mira, Boel och Birk på betet. Glada miner, vill jag lova! T.o.m Birk sprang en vända eller två, och gjorde riktigt fina brallar och bakutsparkar. ;) Det finns en del spänst där.
Boel såg oxå väldigt lycklig ut, och så var det ju spännande med en ny hage! :) Mira var rätt sansad, för att vara hon alltså, och det var väl kanske lika bra. Det kommer nämligen en spekulant ikväll, så man vill ju inte hon ska vricka sig eller göra ngt annat otyg.

Det ser dystert ut på körkortsfronten. Jag har 3 körningar till veckan + en omkörningslektion, allihopa samlade på tisdag och onsdag. Jag hoppas att mamma kan skjutsa in, annars är det kört. Hade hoppats kunna sova i Arvidsjaur mellan tisdag och onsdag, men som sagt, jag måste först och främst ha skjuts...
Jag ska fråga min körlärare om hon tror att jag klarar att köra upp i Skellefteå, för isf blir det första försöket där i början på juli. Andra försöket går nog att göra i Arjeplog, men då blir det inte förrän andra veckan i augusti, och sista är då förstås i Arvidsjaur, den 28:e augusti. Kändes jobbigt att vänta ända tills dess, men att köra upp i juli i Ske-å känns inte bättre... :S

Jag har blivit lite av en häst-rasist tror jag. Nu duger det inte, kan jag tala om, med några korsningar, här ska vara renrasigt!
Att folk betäcker kallblodstravare (de är ffs fridlysta!) med någon hej-kom-och-hjälp-mig-hingst gör att jag blir halvt från vettet, lite hjärnceller kan man väl använda!
Vissa korsningar kan jag dock acceptera. Ponnykorsningar kan jag tåla, bara de inte ser ut som slakt, samma sak med halvblod-fullblod och halvblod-arab, men sen går nog gränsen, iaf när jag tänker på de korsningar jag sett eller hört talas om.

Nu ska jag nog ägna mig lite åt städning, och sedan måste jag börja pallra mig upp till stallet igen. Baron och Boel ska köras, Birk får följa med på släp, och så måste jag naturligtvis se spekulanten rida Moiran.

Inga kommentarer: