lördag 7 juni 2008

Vad en soon-to-be 18-åring gör i sommartider.

En annan har ju sommarlov numera, sista skoldagen var i tisdags, men det känns väldigt konstigt. Vi hade ingen riktig avslutning med fina kläder och allt vad som hör till, så jag har fortfarande inte riktigt förstått att det ÄR sommarlov. Sen har jag dessutom haft fullt upp, inte en enda sovmorgon har jag haft hittills, så jag hoppas att känslan infinner sig senare.

I fredags åkte vi (Magda, Julia, jag, och Mira förstås) på hopptävling i Kågedalen.
Det blev inte så mkt fotande som jag tänkt, hade annat för mig, och så var det inte så många startande heller. Tittade förbi hos Snurran och Pyret, och nog tycker jag Jänta kan få komma hem snart. Hon var i bedrövligt skick, och skulle behöva en del pyssel. Lilla Flisan såg ut som en skabb-ren, men det kan man just inte göra så mycket åt. Det blir nog en fin-fin häst, en Jänta II med rätt kropp.
Miras resultat hade kunnat vara bättre, men allt kan ju inte jämt gå bra, och det kan nog behövas lite tid innan tanten förstår vad det är tänkt att hon ska göra på tävlingar.
En spekulant dök, trots det trista resultatet, upp, hon var intresserad av dressyr och tyckte att Mira var jätteläcker! ;) (vilket hon ju är)
Vi får se hur det utvecklar sig.

Idag (lördag) åkte Furre in på snabbjobb. Det går inte att klaga, Fredrik trodde att han körde mellan 25 och 27 sista raksträckan, och det är INTE dåligt! Jag kan inte säga att det stämmer, eftersom att jag inte har den rutinen på nacken, men nog såg det ut att gå fort.
Furre Flygmaskin... ;)

Nästa start blir den 14:e juni i Boden, på en V75-dag, så jag ska hålla utkik efter kändisar. Lämplig debut inom spelning ksk? ;P
Och appropå Boden så hade de en jätte3vlig hästvecka nu. Först Ryttarspelen den här helgen, sedan massa föreläsningar och clinics under veckan fram till torsdag, och så travdagar onsdag, fredag och lördag.
Synd att man inte har körkortet...

Blir nu råpluggning fram till onsdag, jag vill, jag vill, jag VILL klara teoriprovet!!!

Inga kommentarer: