söndag 8 juni 2008

Forts. på vad man gör...

Sitter för stunden som barnvakt, lillasyster Hanne på 7 år leker med en kompis inne på sitt rum. Än så länge låter det där inifrån, det är när det blir tyst man får oroa sig.

Ska beställa från Extrafilm imorgon, ska ta hem en förstoring på vindkraftverken, och så någon bild från Nölviken som mamma ville ge till en kompis. Maja ville ha på Ragge, och Judith vill väl ha på sin Lulle. Jag måste nog oxå investera i ngn hästbild, eller så beställer jag en T-shirt med Furre på, så jag kan glassa med en sådan på travbanorna... ;) Det var xtra-pris på de fram till den 22 juni, så egentligen...

Idag ska jag alltså sitta hos mamma och passa lillgrisen fram till tre, halv fyra. Därefter blir det stallande, har fortfarande inte klurat ut vad jag ska göra med Strössel, köra eller löshoppa...?
Men det är inte mitt största problem just nu.
Teoriprovet är ju nämligen på onsdag (som jag nämnt tidigare ett antal ggr), och egentligen borde jag åka in till Arvidsjaur och göra de sista faserna ("mina svåraste frågor", och så var det ngn fler), men det känns så fruktansvärt onödigt att åka dit med bussen och vara där hela dagen för ynkliga 4 faser. Mina föräldrar jobbar, och eftersom att mina riktiga vänner blev o-riktiga vänner efter den här helgen (de tog inte med oss till Talludden), så har jag ingen annan att be om skjuts heller.
Eventuellt om Agnes ska dit... Jag får se hur det där löser sig.

18 år på onsdag!
Jag misstänker att pappa köpt ett objektiv, men jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara för något. Jag har nämnt teleobjektiven, men han är ju vanligtvis rätt anti mot sånt, så han kan mkt väl ha plockat ut det objektiv han tycker är bäst (så att han får låna det sen... ;p).
Jag hade väl egentligen inte så mkt mer på min önskelista. Jag ska fräscha upp min ridutrustning, hade jag tänkt, med en ny ridhjälm och kanske ett par ridstövlar (drömmen är de med snörning, men de är ju förbannat dyra), men de sakerna hade jag nästan tänkt köpa själv efter födelsedagen.
Mamma undrade om jag inte ville ha en dammsugare, eller en elvisp, eller en kokbok... *suck*
Jättekul.
Det är ju precis sånt man ska få till 18-årsdagen, men allvarligt...?!

Tror jag ska sätta mig på altanen och steka en stund, man har ju ett visst mått av brunbrändhet att nå upp till.

Inga kommentarer: