torsdag 27 maj 2010

Det jämnade ut sig...

Hihi!
Han vann!

Efter ett minst sagt tungt lopp trampade Furre in före Kjölstad Spik och Järvsö Jo på tiden 26,3. Han imponerar ständigt, den lille krigaren! :)

Jag trivs och frodas nere i somriga Skåne, för här är det sommar på riktigt. Det luktar sommar och det värms sommar och det till och med blåser sommar. Här har de dessutom så många olika trädsorter (inte bara björk, rönn, grann och tall) med blommor som luktar så gott. Och gula rapsfält som är större än sommarhagarna där hemma. Blått, gult och grönt med andra ord. Och så rött i form av jordgubbar!

Hittills har det mest blivit slapp och långa promenader, och en snabbis in till Kristianstad, men imorgon åker vi nog över till Helsingborg för ett besök på Hööks, och någon dag ska jag försöka shoppa lite kläder och skor också, kanske tar jag det på förmiddagen. Mamma har även lovat att jag ska få se Ales stenar, och pratade om att vi kunde ta en tur längs ostkusten ner till södra Skåne på lördag. Och så Elitloppet på söndag. Hoppas bara att tågen håller tiderna då.

Nu går det någon slags inför-program på TV, inför Eurovision antar jag. Det låter inte så lovande, måste jag säga...

Jag läste min sista Peter Robinson-bok idag. Nu är det bara att vänta tills den senast skrivna boken börjar säljas, kan hända att jag får läsa den på engelska. Tills dess får jag leta efter någon ny författare att slå tänderna i, jag förberedde mig redan i tisdags innan jag for med att gå på bibblan i Malå. Får se om den här är lika bra som Robinsons...

Ska ringa och höra mig för om Boel imorgon, och om resten av hästarna för den delen också. Vi gjorde ju om lite i boxplaceringar och passade på att högtryckstvätta innan jag drog söderut i tisdags. Major smällde en del i krubba och vattenkopp och Kerstin var så förvirrad att hon inte ens kom sig för att krubbita, till en början i alla fall.

Nu... Järnet till boken och mammas sköna säng, och så får jag ligga och mysa lite över Furres seger oxå! (:

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att allt är bra. Här är allt bara fint, lugnt i stallet. :) Och GRATTIS Furre! :D

Kram/Magda