söndag 23 maj 2010

Jag längtar till Nationaldagen, av alla dagar.

Suuuuck.
Jag är så hästlös som man kan bli, känns det som.
Om Boel inte åker till Per G i 2 veckor så kommer hon åka till vetten igen (och, antar jag, stå i hagen 2 veckor). Hon känns hur fin som helst i låga tempon, men i lördags fick hon trampa på lite mer sista 100 metrarna på raksträckan och då kändes det inte bra.
Jag förmodar att det är den hårda vägen som gjort sitt, trots att jag tycker vi har tagit det så lugnt på den...

Jänta är, som jag sa sist, fortfarande borta, men där ser jag ett ljus i tunneln. Hon blev inseminerad i onsdags och i fredags och det var ett stort och fint ägg. Imorgon skulle de kolla vad som hänt med ägget, och sen måste vi bara vänta typ 14 dagar innan de kan se om det tog, men Löjdahl lät mycket optimistisk.
Det innebär att hon kanske kan hämtas på Nationaldagen! Yääääh!!!

Helt utan häst är jag inte, men det enda som återstår just nu är Major, och trots att tömkörningen är på god och rätt väg så... Ja, jag menar, tömkörning?! Av unghäst... Det var väl inte riktigt det jag hade tänkt ägna min sommar åt att göra.

Idag har jag varit på MRK:s klubbtävling i hoppning. Klart kul! De hade ställt i ordning jättefint med riktiga tävlingsbommar, städat och snyggt och så kom det dessutom ekipage från Arvidsjaurs Ryttarförening för att vara med. Fint väder, bra ljudanläggning och en hög med föräldrar och åskådare. Själv fotade jag lite grann, men är inte helt nöjd med det nya objektivet... Men det hör inte hit, och jag fick en del fina bilder ändå.
Roligast var när lillasyster Judith red. Då blev det rent av lite spännande, och när det till slut blev klart att hon faktiskt vann sin klass så blev man ju lite stolt och uppblåst. Inte odrägligt mycket förstås, bara lite grann diskret.
(Behöver jag säga att jag efter tävlingens slut nådde nya höjder i min saknad efter Super-Snurran?)

Jag fick ett mail från Antagningen (ja, med stort A) där jag fick order om att kontrollera min anmälan.
HA?! Tror de inte jag suttit X antal timmar redan och pedantiskt kollat varenda bokstav och siffra i min ansökan? Tror de inte att jag vill och har fullständig kontroll över vad jag anmäler mig till och vad jag anmäler mig med?
Jisses, Strömsundarna måste tro att vi riktiga norrlänningar är aliens.
Nåja, en sak blev jag i alla fall glad över. Det visar sig att jag hamnat i tre urvalsgrupper på veterinärprogrammet; betyg, betyg med högskoleprov som skiljekriterium och högskoleprovet. Eller ja. Jag var glad över det tills jag började tycka att det verkade mysko. Den mittersta gruppen verkar ju vara den först- och sistnämnda grupperna sammanslagna, så det borde ju egentligen bara vara en urvalsgrupp...?!
Nä, jag tycker de krånglar till det onödigt mycket.

Jag pratade med min gudfar igår kväll och han tyckte att jag skulle satsa stenhårt på veterinär, även om det tog mig något år till att ta mig in på. Skönt att höra att någon är eld och lågor!

Facebook är verkligen innegrejen just nu. Och nyttjar man det regelbundet så vet man allt om alla. Tyvärr kan det även sända en ner i djupa depressioner.
Jag läste idag på Erik Adielssons offentliga sida att hans flickvän haft möhippa den 16 maj. Björn Goop kommer man inte åt om man inte är vän med honom. Och jag-och-Sarah-vet-vem, ja, han hittar jag inte ens åt! Maddafakka.

1 kommentar:

sars sa...

han har nog inte fejjan. han vill inte vara en prostituerad bara för att han har tatueringar!