lördag 6 mars 2010

Jag överlevde ännu en vinter.

Nu är det mars, och officiellt vår!
Månaden inleddes med det värsta snöovädret man kan tänka sig. Och ja, jag jobbade den dagen, på båda ställena...
Men jag tänker inte klaga och gråta och slita mitt hår över hur orättvis världen är, utan säger direkt att det blev betydligt bättre efter måndagen. Riktigt vårväder! Fast utan slask, och det är ju alltid trevligt.

Sleipners (ofullständiga) hingstkatalog har kommit, likaså en kallelse (nej, inte en inbjudan) till årsmötet den 30 mars. Hhmmm... Jag jobbar och har dessutom ett gäng simkunniga och träningsvilliga ungdomar på kvällen. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med det dilemmat.
Katalogen var naturligtvis rolig att titta i, även om den inte innehåller ens hälften av alla hingstar. Kasper Mollyn fastnade jag för direkt, och jag har även sett hans senaste lopp, där han avslutade mycket, mycket fint bakom Åsajerven. Jag tror jag sagt det tidigare, men vad kul att Jan-Olov Persson tar in så fina outcross-hingstar!
Uppe i Piteå har de nu de två Elding-hingstarna Lykke Gutten och Eder. Via hemsidan kan man hitta allt möjligt kul, bland annat ridbilder på Eder, och där hajjade jag till. Har han inte en vit triangel på bakkärran...?!

Andra tankar:
Klack Jo är allt bra bildskön, vilket syns i annonsen. 163 cm i mkh, har inte vunnit sedan i november 2008 och då på tiden 27,0... Jag är inte så imponerad.
Sundbo Kravall såg fin ut i annonsen, men! Jag såg honom på Bodentravets V75:a, och om än han springer var han inte alltför fager. Grov och låg på så att stackars Adielsson fick slita för sin lön.
Fjeldstad Goggen, Lix Mollyn, Snygg och Trolldin; kul att de "nya" hingstarna också finns med.
Norrmännens sidor... Där sitter jag länge och drömmer.

Idag är det lördag och marknad i Lycksele, vilket innebär att det förmodligen är ett hiskeligt drag där nu ikväll. Några ögonblick kände jag mig dragen dit, men när klockan nu är halv 9 börjar ögonlocken rycka och jag kan nog gissa hur det slutat om jag farit ut. Jag hade nog somnat på soffan innan vi ens börjat fundera på att ta oss lite dricka.
Istället har jag ätit både mat och godis och sett Amelie från Montmartre (och även letat reda på soundtracket...!) och känner mig nu inspirerad att göra stordåd imorgon. Det kommer hålla i sig tills dess att Torben stör mitt bloggande och tjatar på att vi måste köra till Malå-Vännäs. Han ska visst lana, och jag tippar på att jag inte får se så mycket av min bror under lovet. (Alla andra har lov, jag jobbar)

Ha. Nu ropar han, den ettrige lillebrodern, så det är bara att kila iväg. Men nu har jag då uppdaterat här i alla fall, om än det blev lite, och inte alls vad jag planerat trycka ner.

Inga kommentarer: