onsdag 31 mars 2010

Jag ställde av egen motvilja in min Rommeresa.

Suuuuck...
Det blir inget Borlänge för min del i helgen. Jag får snällt stanna hemma och jobba istället.
Jag ringde upp min chef idag och frågade hur det gick med vikarieletandet, men än så länge hade han inte fått tag i min föregångare. Så då sa jag, med ett stort sting i hjärtat, att jag kunde avboka resan. När jag sedan kom hem låg V75-guiden på köksbordet och skrek åt mig att jag är inte bara lite efterbliven som valde bort Romme...
Nåja, det kommer fler V75-dagar, och en del på närmare håll än Borlänge. Och så var det ju Elitloppshelgen...
Min chef tyckte nog väldans synd om mig, för han försäkrade att han skulle göra sitt allra bästa nästa gång jag ville ha ledigt och att jag naturligtvis skulle höra av mig om jag ville något sånt.

För att hälla salt i såren kan jag nämna att det jag missar är: Järvsöfaks, finalen i Dubbelcupen med bland annat Myllarfaks, Kasper Mollyn, Lix Mollyn och Bodbäcksjarl (Jalle!) (och naturligtvis Furir), uttagning till Olympiatravet, Nu Pagadi och... Ja, säkert jättemycket mer.

Jag får se fram emot en härlig kvällstur i solljus med Jänta ikväll och naturligtvis en hoppträning imorgon eller på fredag (istället för en trip söderut, dvs). Och tydligen skulle Sofie från min gymnasieklass komma hem i helgen, så Sarah var sugen på att åka till Arvidsjaur för att träffa henne. Och på söndag ville vi ju se bio, Flickan från ovan, som enligt Norrans recension skulle vara jättebra! Så ja, jag kanske överlever ändå.
Och sa jag att jag är ledig från Posten imorgon, på fredag och på måndag? Och från Tidningstjänst på fredag, söndag, måndag? Helt amaaaaazing!

Jag hade tänkt skriva mer, men jag kan inte alls komma på vad det var som skulle nämnas. Det lär väl komma tillbaka sen, och då sitter jag säkerligen här igen.
Bilden här bredvid illustrerar hur det ska se ut när vi ska ner till MRK.

1 kommentar:

johanna sa...

är det din fina häst?