söndag 3 augusti 2008

Svenskt kallblodsderby.

Ja, loppet får ett helt inlägg till sin ära!
Jag är riktigt taggad, trots att startlistan är mesig i år, det blev inte ens fullt fält...

1. Spikess – norsktränad
2. Eld Kevin - Jan Norberg
3. Järvsöviking - Jan Olov Persson
4. Ulvsås Elvis – Jan Norberg
5. Lillsves Berthold – Per Mårtensson STRUKEN
6. Atom Ekspress – norsktränad
7. Horgen Geir – norsktränad
8. Åkres Bus – Jan Olov Persson
9. Vassbö Blaesen – Stig Jarle Röste
10. Vill Spik - norsktränad
11. Dans Bruno – Erika Melin

Eld Kevin och Järvsöviking är ju storfavoriterna, jag misstänker att Järvsöviking kan vara lite bättre i form, men hoppas på Eld Kevin. Järvsöviking är verkligen inte min favorit...
Norrmännen håller jag också på, i det här fallet först och främst Atom Ekspress och Vassbö Blaesen, som har lite roligare stammar. Spikeldarna Vill Spik och Spikess kan säkert göra bra ifrån sig, och Vill Spik hade dessutom en trevlig mammastam med Viljesterk som morfar. Den hingsten har faktiskt lämnat en godkänd son; Prins Juventus, som jag visst kunnat tänka mig betäcka med, trots att det är en rätt gammal stam.

Nåja. 17.10 kan man se sändningarna från Östersund på Tv4, det får jag verkligen inte missa!

Inga kommentarer: