onsdag 20 augusti 2008

Mucho gracias.

Fullt ös medvetslös.
Övningskörde 2 svängar i A-jaur idag, med ngrlunda resultat. 2 ggr till på fredag, 2 på tisdag och sen uppkörning nästa torsdag. Spännande!

Imorgon är det tänkt att veterinären ska komma, men tror ni de ringt om ngn tid?! Nej! Jag ska ringa imorgon och höra hur de tänkt sig det hela, men jag lovar att de ställer in, som förra gången. Hur attans ska man få en fullständig vaccinering om de inte vill dyka upp?!
Imorgon är det även trav i Boden, Furre startar i lopp 1, och eftersom att jag inte fått ngn tid av veterinären vet jag faktiskt inte om jag kan följa med. Någon jättepanik är det inte, grabben ska inte ridvärmas den här gången, men det hade ju varit kul att se om det ksk funkar den här gången...

Boel fortsätter att sköta sig fint i vagnen, Jänta funkar oxå bra, förhoppningsvis kan hon få börja gå lite längre snart, nu när Älva kan stanna i boxen själv.

Den planerade misskötningen i helgen får ksk vänta, vi råkade bli av med våran chaffis, så...

OS är igång, men alltför insatt är jag väl inte. Jag är ju ingen jätteduktig TV-tittare...
Anky tog guld, det har jag iaf koll på, och skandalen var väl Isabell Werths Satchmo som inte ville alls. Jan Brink fick väl en rätt trevlig avslutning på karriären (säger det ska bli hans sista OS?), hoppningen har nog inte gått helt fantastisk, som jag har förstått det?

Nåja. Skolstart nästa vecka, vi inleder med camping tisdag till onsdag. Usch. Sova i tält är inte min grej! Men man får hoppas på aningens bättre väder, och att det är över fort.

Och! Vi får inte glömma Norska Kallblodsderbyt! Kvalen går nu på tisdag, Järvsöviking är med, men jag hejjar naturligtvis på norrmännens Gonagas. Krageboen köper jag, och Bokli Eld ska jag naturligtvis oxå hålla mina tummar för. Det här blidde nog oxå spännande.

Inga kommentarer: