fredag 8 augusti 2008

Baronen gjorde entré på Skelleftetravet.

Snabbjobb idag för 2-åringen, han fick åka lyxigt i den nya vagnen. Måste lägga upp en bild på den, den är så fruktansvärt snajsig!
Väl nere på travet fick vi väl iaf lite uppmärksamhet, en 2 st som kom förbi och tyckte att hästen var väldigt snygg. Själva snabbjobbet blev väl mer en joggingtur runt banan, för grisen hade så mkt annat att titta på. Springa fort samtidigt som man ska titta är inte alltid så lätt...
Jag ska ta mig tid att ledträna honom någon dag oxå, han kan vara så fruktansvärt grisig att hålla på med. Trampade mig på tårna, slet och slängde med skallen och försökte bitas i stallgången. Synd att han blivit så stor, annars hade Birk fått tukta ihop honom. Nu hade man behövt någon i Masses (som jag ska informera om sen) storlek för att knyckla ihop tvålen.

Till Skelleftetravet ska Furre på tisdag, näst sista loppet startar han i, och det är tufft den här gången. Mkt hårt motstånd, men man får väl hoppas på en liten slant ändå.
Och mer Skellefteå blir det den 14 september då det är unghästvisning, så nu ska jag ringa och anmäla imorgon. Kul! :D

Inga kommentarer: