tisdag 5 augusti 2008

FEL!!! Och snabbjobbaronsdag.

Så fel som det kunde bli. Järvsöviking vann derbyt... Eld Kevin på andraplats, ett huvud från seger. SUCK!!! Och de andra hade inte en chans. Typiskt...

Nåja. Imorgon ska jag snabbjobba hästen som förtjänar att vinna derbyt i år, den fenomenale Farmfurir. Sist jag var ute med honom (lördags, tror jag?) fick jag ligga ner i speedcarten hela 500 meters-sträckan, och 200 m kvar så drog grabben på ännu mer. Pheeew, det är mkt häst i den lilla kroppen.
Han har varit jättetrevlig att rida på senaste oxå. Red dressyr på ängarna igår, på 3-delat piller, och han var såååå fin!!! Både i munnen och i formen! Blev lite tyngre i slutet på passet, men riktigt fin i det stora hela. Prövade även lite galopp på volt, vilket han tyckte var rätt jobbigt, men som han klarade rätt bra ändå.
Men som sagt, imorgon blir det snabbjobb, och jag ska dessutom vara riktigt seriös och klocka honom oxå.

Boel ska oxå få snabbjobba, det blir två eller tre heat och så klockning, även på henne. Målet är nog att hon ska gå 2.10 på 500 meters-sträckan. Det tror jag nog att hon ska klara, med tanke på hur bra hon börjat trava i högre tempon.

Snurran is back! Löshoppade henne idag, och jädrar vad kul hon tyckte att det var, trots att hon bara fick hoppa markbommar. Galopperade runt, runt och drog på ett flertal brallar och snurrar, så att stackars Älva var alldeles genomtrött när Snurran till slut var nöjd.

I helgen följer jag ev. Agnes till Slagnäs, där hennes familj har sin stuga. Det blir lite socialt med henne och ngra fler.
Ev. blir det oxå socialt på Sarahs båt. Jag är fortfarande lite skeptiskt mot det, båtar kan välta... Men om det bara går ihop med det övriga schemat kan det nog bli trevligt. Jag kan ju simma, om det skulle gå på tok.

Inga kommentarer: