lördag 30 augusti 2008

Körkort ffs!!!

Jajjemän, jag fixade det! Huga, vilka lyckokänslor, och vilket ös det blev hemma i bilen på kvällen... ^^, Nej, jag körde faktiskt bara till Ytterberg och tillbaka, men det räckte. Det blir ju Ytterberg nu flera dagar i rad, så jag lär få ut en del km ändå! :)

Idag åkte vi in till Skelleftetravet med Baron och Boel. Båda var gudomliga att lasta och köra, de stod snällt och rart hela vägen trots att de inte fick ngt hö, och Baron iddes inte ens prata med bruden, varför kan man ju undra... ?
Inne på banan började vi med Boel, som var stencool, så cool att kusken kom in efter ett varv och bad oss plocka bort bomullen ur öronen... xD Speciellt framåt var hon väl inte, men joggade snällt några varv (med check å allt!), och kusken tyckte det var en fin travare och trodde visst att hon kunde gå premieloppet, bara jag skärper upp henne lite.
Baron gick kanon, 2.08 på 2140 m, så planerat premielopp för honom är den 30 september. Då ska Furir även, förhoppningsvis, ut. Kungen i stallet ska kollas upp nästa lördag igen (han är behandlad sen förra starten), förmodligen blir det en till behandling, men bara med tuppkam den här gången, och så ksk det kan vara värt att be veterinären kolla ryggen på honom oxå, utifall att.

Jänta ser fortfarande lite otrevlig ut i kroppen, bukig men tunn över rumpa och höfter. Fast nu ser hon faktiskt aningen bättre ut över korset, det börjar bli lite rundare! Nämen hon är fortsatt glad över att få arbeta, så vi håller igång så smått. Jag har ju även en träningsidé till vintern, pulsa med Jänta och ha Boel som handhäst! Vet inte om det är för tidigt för Boel, som då alltså bara är 2½ år, men utan ngt tungt bakom eller på sig borde det ju gå...

Järvsöfaks vann sitt 9:e SM-guld idag. Nog måste man vara lite imponerad av hästen, men den jag tittade mest på var faktiskt Lundås Emelie. Fy satan vilken spurt det stoet har!! Jag är mkt imponerad! Nordgubben kom 3:a, och Aldermarin 4:a, vilket ju var trevligt!

Kallblodsderbyt kvar då alltså. Måste rätta mitt förra inlägg, där jag skrev Bokli Eld. Naturligtvis menade jag Bokli Pil, tyvärr gick han inte vidare... *suck* Men det är bara att hoppas att det går bättre för honom i fortsättningen! :)

Inga kommentarer: