söndag 3 februari 2008

Uppladdning inför veckan.

2 hemska prov väntar mig till veckan; ett kemiprov på tisdag och ett matteprov på torsdag.
Nej, jag kan inte påstå att jag ser fram emot det hela.

Agerade "plaskis-fröken" idag mellan 17.00 och 18.30. Allt gick fint, vissa har redan gjort framsteg och det känns som att jag skulle kunna ställa upp som fröken även nästa termin. För det skulle behövas, med tanke på hur många som visat intresse men som inte fått plats.

Som det ser ut nu så finns det en mkt stor chans att Julia kommer ta Mira på halvfoder och i och med det så blir Nina O ledig från ridandet. Så Magdalena undrade om jag kunde tänka mig låta henne rida Jänta, och aldrig har jag då hört en bättre idé! Tusan så bra det skulle sitta!

På lördag kommer lilla Boel, och jag är taggad något så fruktansvärt. Ska bli jätteroligt med en ny häst i stallet, och att faktiskt få ha ett projekt på heltid igen. Jag bortser inte från Jänta, hon kommer alltid att vara mitt prio 1-projekt, men man får se verkligheten som den är; hon ska snart ha föl och kommer inte gå att rida så ambitöst om någon månad. Synd, men sant.

Hemma så har min käre lillebror ställt till med en hel del rackartyg på skolan, och jag kan inte påstå att jag tycker han har speciellt hög IQ, inte just nu iaf. Men... Man får väl hoppas på att det är en fas som han är i, och att den perioden snart är över. Annars får jag väl sälja honom på blocket och köpa en ny lillebror. En med lite bättre etik och moral-känsla.

Inga kommentarer: