fredag 22 februari 2008

Bodbäcksboel och fototillfällen.


Boel! Tusan så fin den lilla hästen är! Hon och Snurr fick springa i paddocken förra helgen, och fy satan vilken trav hon har! Premieloppet kommer vara överstökat på nolltid! Jag som har gått och gruvat mig så mkt kan börja slappna av lite och känna lugnet... ;)
Och det känns bra inför visningen oxå (även om det ligger lite långt borta), för jag tror att den lilla ankungen (eller råttan, som Mira tycker att hon är) kan bli en svan till sommaren!

Tyska-proven gick sämre än väntat, men vi har ju fortfarande nationella kvar, och förhoppningsvis kan jag få ett högt betyg på även prata-delen, så viss chans för högsta betyget finns fortfarande.

Det känns skönt att bara ha 4 dagar kvar till lovet, det är efterlängtat. Skolans popularitet har sjunkit under nollnivån nu (den låg på ett stadigt nollvärde tidigare), eftersom att engelskan och svenskan blivit så oändligt mkt tråkigare... "/

Fotografin går på tomgång för tillfället, jag har ingen som helst inspiration, och heller ingen tid över till att fota så mkt som jag egentligen borde göra, nu när jag äntligen har en tillfällig RAW-konverterare. Jag sitter istället på blocket och spanar efter nya objektiv, och på så sätt får man ju inga nya bilder tagna... Men jag ska försöka komma igång igen i helgen, fota på ridklubben eller ksk dra en vända ute i "naturen".
Och just ja! Jag, den största schalger-hataren i Sverige, har beslutat mig för att se Melodifestivalen med Sarah och Isabelle på lördag. Kan hända att jag får ångra det (det är ju Melodifestivalen, trots allt: USCH!), men sällskapet är ju bra, så...
Och så får jag äntligen uppdatera min bilddagbok efter det... ;)

Inga kommentarer: