tisdag 12 februari 2008

10 skoldagar kvar till lovet.

Det gäller att hålla koll på lovet! 10 skoldagar kvar, vi går ju numer bara 4 dagar i veckan, så... ;)

Kemi- och mattprovet är avklarat, så veckan ser rätt ljus ut. I för sig har jag 2 tyskaprov på torsdag, men det är läs- och hörförståelseprov, alltså inget man kan plugga inför. Förra gången fixade jag de proven galant, så jag hoppas det ska gå likadant även den här gången. Nästa vecka har vi grammatik och "ordbehandling", och det är väl de jag egentligen ska oroa mig för...

Bodbäcksboel visade sig vara ett litet kap (eller ja, som leasinghäst iaf)! Stenpsyke, jag kunde duscha henne första dagen, och hon verkar vara precis som storasyster sin, orädd för allt. I hagarna har det förstås varit liv, men de är inga tokar och springer inte speciellt mkt. Däremot kivas de lite om maten och i söndags blev Boel "utknuffad" ur hagen, vilket ju var mindre bra... Men det lär nog fixa sig.

På lördag har Kim och Chroffe "kalas", så jag hade nog tänkt pallra mig dit och få mig lite tacos och tårta. Det fanns tydligen ingen stoppgräns för hur mkt man fick ta, och det är ju aldrig något dåligt!

Nu är även den förlorade Adak-bon hemma för några veckor, och jag hoppas att vi ska kunna träffas någon dag. Man får väl hoppas att han blir hemma till sportlovet iaf, då finns det ju gott om tid att stöta ihop.

Kollar runt lite på Västerbottens ridklubbar och kikar efter tävlingar av olika slag. Var jättesugen på att åka och titta på bl.a. en nationell hopptävling som hålls av Umeå Ryttarförening den 4-6 april. Länge kvar, jag vet, men det gäller att planera i tid. Trist nog så ligger skoter-VM under den helgen så det passar inte alltför bra.
Tur det finns fler tillfällen! ;)

Inga kommentarer: